• Anonym (Orolig)

Ben-/skelettcancer

Någon som haft skelettcancer? Kanske till och med i benen?

Vad hade ni för symtom? Smärta? Knölar?

Så orolig att mitt knöliga, gropiga skenben ska vara något värre än bara småskador...

• Svar på tråden Ben-/skelettcancer
  • Anonym (Misse)

Jag har alltid hafr gropiga skenben, ingen cancer vad jag vet :)

• Anonym (H)

Jag har också gropiga skenben och du är hypokondriker.

• Anonym (Känt personer med skelettcancer)

Gropiga ben är knappast nåt symtom på skelettcancer.

Två personer jag kände hade skelettcancer innan de dog.

Den ena fick väldigt ont i ryggen ett länge tag innan de upptäckte att det var cancer.

Den andra hade tumörer i benen och hade då hemskt ont och fick svårt att gå. Han hade så ont så han grät. Alvedon hjälper inte alls så fick övertala honom att prova starkare tabletter.

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Känt personer med skelettcancer) skrev 2018-01-06 12:25:13 följande:

Gropiga ben är knappast nåt symtom på skelettcancer.

Två personer jag kände hade skelettcancer innan de dog.

Den ena fick väldigt ont i ryggen ett länge tag innan de upptäckte att det var cancer.

Den andra hade tumörer i benen och hade då hemskt ont och fick svårt att gå. Han hade så ont så han grät. Alvedon hjälper inte alls så fick övertala honom att prova starkare tabletter.

Usch, beklagar!

Ja förstår att man får väldigt ont, men menar mer att det börjar ju någonstans innan man får så kraftiga symtom. Man vill ju helst upptäcka det i tid om man ska ha en chans.
  • Anonym (Moi)

Har du haft cancer tidigare TS?

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Moi) skrev 2018-01-10 21:23:11 följande:

Har du haft cancer tidigare TS?

Inte vad jag vet, nej. Och fattar att det är far fetched att det skulle vara det i detta fallet. Men oron gnager alltid när det gäller sånt, speciellt när man har små barn som man vill se växa upp osv.
    Anonym (Orolig) skrev 2018-01-10 21:10:08 följande:

Usch, beklagar!

Ja förstår att man får väldigt ont, men menar mer att det börjar ju någonstans innan man får så kraftiga symtom. Man vill ju helst upptäcka det i tid om man ska ha en chans.

Tack. För båda som jag kände började det med andra cancerformer. Det var metastaser som spred sig till skelettet.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Känt personer med skelettcancer) skrev 2018-01-10 21:47:39 följande:

Tack. För båda som jag kände började det med andra cancerformer. Det var metastaser som spred sig till skelettet.

Okej... det är kanske ovanligt att det börjar i skelettet.
  • Mantrasina

Det är jätteovanligt med faktisk skelettcancer som inte är metastaser från andra tumörer, det vill säga från andra cancersorter. Risken för att det ska vara något malignt i dina ben är minimal. 

/Sjuksköterska som jobbar inom cancervården

• Anonym (Orolig)
    Mantrasina skrev 2018-01-10 21:52:31 följande:

Det är jätteovanligt med faktisk skelettcancer som inte är metastaser från andra tumörer, det vill säga från andra cancersorter. Risken för att det ska vara något malignt i dina ben är minimal. 

/Sjuksköterska som jobbar inom cancervården

Tack för bra svar! Man blir ju knäpp när man börjar känna runt överallt.

Har försökt släppa det lite. Får se om läget ändras eller knölarna/groparna förblir likadana.
    Anonym (Orolig) skrev 2018-01-10 21:49:35 följande:

Okej... det är kanske ovanligt att det börjar i skelettet.

Tror det, men är ju ingen expert.

Då var det också mer än fyra år sedan den ena fick cancer första gången. Den andra var det ännu längre sedan som det började...
Svar på tråden Ben-/skelettcancer