Inlägg från: Anonym (Inno) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inno)

Jättebebissyndrom

Anonym (Gigantisk bebis) skrev 2018-01-07 07:46:23 följande:

Så fort män blir sjuka och visar minsta tendens till svaghet så anklagas de för att vara jättebebisar. Men när kärringar är sjuka så är mannen ett jävla egoistiskt supersvin om han inte gör allt, exakt till hennes instruktioner och mer därtill.

När män är sjuka så kräver kvinnor att vi skall göra MER än annars, som ett slags straff och vi är oavsett en jättebebis.

Hahaaa är du möjligen lite förkyld och kinkig? Behöver omvårdnad?

Min man är precis som jag, han gör så gott han kan att hålla barnen ifrån mig om jag ber om det. Men det är viktigt att kommunicera. Om man inte sagt att man är för dålig för att vara med kan man inte bli sur för att någon står i dörren och ber en om hjälp. Jag tror aldrig han låtsas vara sjuk för att få lata sig.
  • Anonym (Inno)
    Anonym (HeMan) skrev 2018-01-07 20:14:21 följande:

Män fostras att sköta sig själva och samtidigt utan att gnälla se till så att svagare kön får gynnsamma levnadsbetingelser. Därav följer att män jobbar på utan ett tack tills det tar tvärstopp. Män är evolutionens formel 1 bilar. De går hela tiden på toppvarv utan några marginaler. Vilket gör att när de går in i muren så gör det de med besked. Det är skillnad att möta en betongmur i 350 km i timmen gentemot att i 5 km/h gå in i samma mur efter att någon har ställt upp en madrass framför muren.

Vet du att det är skitsnack eller lever du under en sten? Man har mätt nivån av stresshormon i blodet hos kvinnor och män. Männens nivåer sjönk när de kom hem på kvällen medan kvinnornas höjdes ytterligare och hade sin topp kring middagstid, därför att de de facto ?går på toppvarv? medan männen fick den avslappning och nedtrappning som man behöver.
  • Anonym (Inno)
    Anonym (Gigantisk bebis) skrev 2018-01-08 11:32:36 följande:

Jag tramsade en del för effekt. Att vara en jättebebis när man är lite sjuk gör ofta att man inte blir trodd när man faktiskt är sjuk, vilket kan leda till rätt otäcka saker.

Jag har faktiskt upplevt det. Jag hade ont i pungen och feber. Väldigt ont. Frugan kallade det "mancold" och "åååh lilla puttinutten, stackars dig" och jag tänkte att det är mancold, jag är en jättebis, osv. Hon åker iväg, man vill ju inte sabba hennes planer för att man är klen och sjåpig, hon vill ju inte få sina planer sabbade av en jättebebis med mancold.

En timme senare så får jag åka ambulans, med två små skrämda barn, med akut pungvred, testistorsion. 

Ja hon borde ju ha fattat att du hade pungvred... Du har knasig humor.
Svar på tråden Jättebebissyndrom