Inlägg från: Anonym (Gigantisk bebis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gigantisk bebis)

Jättebebissyndrom

Så fort män blir sjuka och visar minsta tendens till svaghet så anklagas de för att vara jättebebisar. Men när kärringar är sjuka så är mannen ett jävla egoistiskt supersvin om han inte gör allt, exakt till hennes instruktioner och mer därtill.

När män är sjuka så kräver kvinnor att vi skall göra MER än annars, som ett slags straff och vi är oavsett en jättebebis.

Anonym (Inno) skrev 2018-01-07 08:22:21 följande:
    Hahaaa är du möjligen lite förkyld och kinkig? Behöver omvårdnad?

Min man är precis som jag, han gör så gott han kan att hålla barnen ifrån mig om jag ber om det. Men det är viktigt att kommunicera. Om man inte sagt att man är för dålig för att vara med kan man inte bli sur för att någon står i dörren och ber en om hjälp. Jag tror aldrig han låtsas vara sjuk för att få lata sig.
    Jag är mycket förkyld, har hög feber och ont i ryggen. Jag förtjänar att få ligga i soffan, titta på film och få smörgåsar, ta det lugnt och dricka te med honung, men nej min fru skall shoppa med sin syster och jag är själv med två flickor på sju respektive åtta som bråkar med varandra och frugans hund som försöker para sig med barnens gosedjur.
    Friskusen skrev 2018-01-07 09:39:08 följande:
    Vi har aldrig krävt att ni ska göra mer än hälften. Att ni ska ta ett likvärdigt ansvar såsom vi.

Och det är intressant hur kvinnor får dåligt samvete när de är sjuka medan männen tar det som en självklarhet.
    Ni har alltid krävt att vi skall göra långt mer än hälften. Vi skall göra hälften av det vanliga hushållsarbetet, ALLT av det ovanliga tex. måla om, tapetsera om, flytta möbler, byta glödlampor (Efter att ni bestämt att det skall målas om, så det här är inget vi vill), att vi skall tjäna mer pengar och bära huvudansvaret för försörjning, och hälften av ansvaret för barnen. Dessutom köper ni hund som ni själva inte går ut med som sedan blir vårt ansvar. Likvärdigt? Knappast, men inte till vår fördel.

Och det är intressant hur män skambeläggs när de är sjuka medan kvinnor skall passas upp som prinsessor.
    Inga bekymmer skrev 2018-01-07 11:36:33 följande:
    Oj, vad du generaliserar utan att ha en aning.. tror du alla lever som ni? Jag har också målat både väggar och fönster, samt spacklat och slipat. Sen har min man som är hantverkare gjort mer än mig men då har jag alltid ansvar för barnen samt gör mer av det andra.. och han har inte gjort någonting som han inte velat heller. Är du inte nöjd så får du väl kommunicera, prata och sätta ner foten! Bad du din fru att shoppa med sin syster en annan dag, samt förklarade att du mår jättedåligt och känner att du inte orkar?
    Poängen med att kalla män jättebebisar när de är sjuka är för att skambelägga oss till att inte få vara sjuka. Så nej, givetvis förklarade jag inte att jag mår jättedåligt och inte orkar, för då blir jag kallad jättebebis eller dylikt.
    annabellelee skrev 2018-01-07 21:40:08 följande:
    Jag håller helt med om att det är onödigt att kalla folk jättebebisar för att de är sjuka. Alla, män som kvinnor har rätt att få vara sjuka och ligga till sängs utan att skambeläggas för det. 

Men du går för långt åt andra hållet. Kan vi inte alla försöka hålla tonen sansad?
    Jag tramsade en del för effekt. Att vara en jättebebis när man är lite sjuk gör ofta att man inte blir trodd när man faktiskt är sjuk, vilket kan leda till rätt otäcka saker.

Jag har faktiskt upplevt det. Jag hade ont i pungen och feber. Väldigt ont. Frugan kallade det "mancold" och "åååh lilla puttinutten, stackars dig" och jag tänkte att det är mancold, jag är en jättebis, osv. Hon åker iväg, man vill ju inte sabba hennes planer för att man är klen och sjåpig, hon vill ju inte få sina planer sabbade av en jättebebis med mancold.

En timme senare så får jag åka ambulans, med två små skrämda barn, med akut pungvred, testistorsion. 
Svar på tråden Jättebebissyndrom