• lottanyl86

Vårdbidrag vid autism?

Nej ni kommer inte få något. Han är tio år och ska utredas först nu, problemet är knappast så stora då. Känns mest som ni vill utnyttja den eventuell diagnosen för att få gå ner i arbetstid. Märkligt att ens fundera på det innan han öht fått en diagnos.

• lottanyl86
    äldreochklokare skrev 2018-01-06 15:50:00 följande:

Jag tror snarare att de kommer få (om det visar sig att sonen ska ha en diagnos), kanske inte ett helt men det kan finnas en hel del som gör att man får vid autism. 

TS, jag och sonens pappa är skilda så vi har fått dela, det betyder inte så mkt pengar per person så ingen av oss har gått ner i tid men det är bra att ha de där extra pengarna när man behöver vara borta ifrån jobbet pga mötet med skola osv.

Det har jag mycket svårt att tro. Det är många barn som inte trivs på fritids, det är inte grund för att föräldrarna ska få pengar för att få vara hemma med barnet på eftermiddagarna. Ts skriver att barnet har svårt att ta initiativ till att äta. Bara att ringa och säga att han ska ta något att äta (om det ens är nödvändigt, han äter nog om han är hungrig) problemet löst. Om det är så pass lite problem tror jag knappast att han ens får en diagnos. Några extra möten i skolan lär det inte bli eftersom Ts barn inte har några problem i skolan.
Svar på tråden Vårdbidrag vid autism?