• Fridha74

Min dotter tycker jag luktar mammig! äckligt!!

Jag hade ett gräl idag med min dotter på snart 7 år, vi har inte många men detta var ett stort och utdraget. Och så blev vi sams innan hon skulle gå och lägga sig. Då skulle vi krama och hon vill att jag skall hålla om henne,  då säger hon att hon inte vill längre då jag luktar mammig, jag luktar äckligt. Det  gjorde ont. För mig så har alltid min mammas doft varit en trygg plats. Jag duschar varje dag, jag har enligt sambon inte dåligt lukt eller andedräkt så det måsta var min speciella lukt.  Så ledsen. Vad hade ni gjort?? tagit parfym hela dagarna.  Har någon varit med om något likande?  Jag tror verkligen inte att hon sa det för att var elak utan hon menade det. 

• Svar på tråden Min dotter tycker jag luktar mammig! äckligt!!
  • Anonym (Vin?)

Du kanske luktar lite vin/öl men det är ju ingen fara...

• Anonym (U)

Trist , men inte så mycket att göra. Man killar inte allas lukt helt enkelt.

• Anonym (U)
    Anonym (U) skrev 2018-01-06 22:29:38 följande:

Trist , men inte så mycket att göra. Man killar inte allas lukt helt enkelt.

Gillar såklart.
  • Anonym (varför?)
    Anonym (Vin?) skrev 2018-01-06 22:26:37 följande:

Du kanske luktar lite vin/öl men det är ju ingen fara...

Varför säger du så? Det var väl inte så snällt, eller känner du ts?
  • Anonym (Parfym)

Använder du parfym? Sluta omedelbart med det i så fall. Parfym som suttit en hel dag stinker unket och jag förstår din dotter. Att din sambo inte känner något är väl för att han är van. Eller för att han är man ;)

• Anonym (V)
    Anonym (Parfym) skrev 2018-01-07 11:19:46 följande:

Använder du parfym? Sluta omedelbart med det i så fall. Parfym som suttit en hel dag stinker unket och jag förstår din dotter. Att din sambo inte känner något är väl för att han är van. Eller för att han är man ;)

Nej använder man fin kvalitetsparfym så försvinner den men luktar gott ända till slutet, i slutet känner man endast basnoterna.
  • Anonym (Parfym)
    Anonym (V) skrev 2018-01-07 15:12:27 följande:
    Nej använder man fin kvalitetsparfym så försvinner den men luktar gott ända till slutet, i slutet känner man endast basnoterna.
    Tycker alla som inte har ett ordentligt luktsinne. Det spelar ingen roll hur "fin" parfymen är, gammal parfym luktar äckelpäckel.
  • Anonym (Ooo)
    Anonym (Parfym) skrev 2018-01-07 15:42:43 följande:

Tycker alla som inte har ett ordentligt luktsinne. Det spelar ingen roll hur "fin" parfymen är, gammal parfym luktar äckelpäckel.

Då måste du och de du känt det på ha mkt kroppsegna lukter som kommer fram och blandar sig efter några timmar/en dag utanför duschen.
  • Snuttis2

Är det verkligen så att hon tycker du luktar illa?! Spontant tänker jag att det mer handlar om lite barntrots o/eller hennes frigörelse just nu o att hon vill eller har behov av personligt utrymme men det framkom på det här viset för det är enklast sättet för henne att utrycka det på!

Svar på tråden Min dotter tycker jag luktar mammig! äckligt!!