ADHD- hur lyckas studera på högre nivå?
Jag har diagnosen svår adhd i blandad/kombinera form och har (bland annat) som psykologen uttryckte de ?en grav funktionsnedsättning när det gäller närminnet?. Dock så tänker min hjärna ovanligt snabbt och jag ett högre IQ än medel, vilket hjälpt mig dit jag kommit idag, då de på sätt och vis kompenserat för flera av mina svagheter. (Kortfattat ,något klumpigt uttryck, och med risk för att låta självgod)
Jag har tidigare studerat på universitet, vid olika tillfällen, men har hoppat av då det blivit övermäktigt. Detta var innan min diagnos sattes.
Nu går jag på medicinering (Dock inte optimal eller ?färdig testat?) och ska ännu en gång prova att studera på universitet. Men är så jävla rädd att misslyckas igen. Är superglad att jag kommit in på min drömutbildning, trots höga intagningspoäng, men vill inte påbörja för att sen avsluta som tidigare gånger. :(
Någon annan som har ADHD, som har stora problem i vardagen, som ändå lyckats studera på högre nivå och klarat av att avsluta de? Tips, råd, stöttning?