• Förgammalförskilsmässa

Kvinnor: är det OK att era män har skägg?

Jag är ju under uppsägning just nu (frugan har sagt att hon skall skiljas när sista barnet flyttar ut i sommar), så jag tänkte passa på att fråga om skägg.

Jag har hittills avstått från skägg eftersom min (soon-to-be-ex) fru tycker att det sticks, vilket ger (ännu ett) skäl att avstå från kyssar och sex. Eftersom vi hade sex fem gånger under 2017, så vill jag inte riskera att skägget lägger hinder i vägen. Däremot skulle det vara intressant att få en känsla för hur stor andel av övriga (icke rigida och frigida) kvinnor som tycker det är OK med skägg eller inte.

Det är inte så att jag gråter mig till sömns varje kväll för att jag inte "får" ha skägg, men det är ytterligare en pusselbit i mitt tragiska liv.

Nej, jag är inte helt patetisk, men jag är nyfiken på hur andra har det.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor: är det OK att era män har skägg?
  • Anonym (välansat)

Välansat skägg på rätt person är sexigt. Men mustaschen ska vara så pass välklippt och kort att det inte täcker läpparna för då blir det inget kyssa av.
    Långt skägg går bort direkt. Bifogar snyggingar som hade fått biljett till mitt rike:)

http://static4.devote.se/gallery/big/20151117/2384018d7d74719c48754c9c653716ad.jpg
    http://arkiv.kazarnowicz.se/wp-content/uploads/2008/06/humminahumminahummina.jpg
    http://s.improveme.se/data/filearchive/68330.500x0.jpg

• Anonym (Absolut!)

Älskar skägg. Min man har stort, välansat helskägg och jag dör lite varje gång jag ser honom trots alla år ihop.
    Kyssar och oralsex går jättebra (föredrar mjukt skägg framför stickigt stubb).

Men jag råder dig att lägga ner tid på skägget om du sparar. Ett välansat och vårdat  och RENT skägg är gudomligt.
    Det är inte lika hett med ett busksnår och mustasch som hänger över läppen. Och matresten. Brrrr.

• daljian
    Om du trivs i skägg tycker jag du ska ha det.
    Själv har jag detta skägg, beroende på hur mycket jag har ansat. 
    Funkar både uppe och nere.
  • EpicNurse
    daljian skrev 2018-01-07 12:12:24 följande:

Om du trivs i skägg tycker jag du ska ha det.

Själv har jag detta skägg, beroende på hur mycket jag har ansat. 

Funkar både uppe och nere.

Som vänstra bilden här är det absolut snyggaste bland skäggfrillor. På rätt man är det riktigt sexigt!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Nimzay

Finns inget alternativ att välja som passar till mig buhuuu GråterGråterGråter

• Anonym (Skägg!)

Jag är fortfarande ledsen över att min man valde att raka av sig skägget för tre år sedan och har varit fånigt skägglös sedan dess. På semestrar och långhelger hinner det växa ut lite så att han blir snygg igen, men så blir han barnsligt len i ansiktet igen på måndagmorgon, och det är lika trist varje gång.

• redman

Jag tycker du ska skaffa skägg för att det är det du vill.

Sedan kommer du garanterat träffa en tjej som gillar skägg. Jag tror att din soon-to-be-ex inställning vara snarare ett symptom på ert förhållande. Det är lätt att börja klanka och domdera när man känner att man är på en återvändsgränd och har inget att förlora eller vinna.

/kram från en son-to-be-skäggkompis :)

• Anonym (-.-)

Välansad ansiktsbehåring kan vara vackert och inget hinder för hångel & sex. Dock är de moderna helskäggen skitfula så det skulle aldrig bli ngt om jag mötte en man som såg ut så

• Anonym (Snälla frun)

Kort välansat skägg....mmmmm you got me...

• Anonym (välansat)
    Anonym (-.-) skrev 2018-01-08 15:13:54 följande:

Välansad ansiktsbehåring kan vara vackert och inget hinder för hångel & sex. Dock är de moderna helskäggen skitfula så det skulle aldrig bli ngt om jag mötte en man som såg ut så

De riktigt långa och buskiga skäggen är hemska. Ser gubbigt och ohygieniskt ut och liksom en vägg mellan honom och möjligheten till härlig sensualitet. Lite som  en tomte som bott i skogen lite för länge;) Men vissa får mer karaktär av lite skäggväxt medan andra passar bättre utan.
  • Förgammalförskilsmässa
    redman skrev 2018-01-08 10:15:46 följande:

Jag tycker du ska skaffa skägg för att det är det du vill.

Sedan kommer du garanterat träffa en tjej som gillar skägg. Jag tror att din soon-to-be-ex inställning vara snarare ett symptom på ert förhållande. Det är lätt att börja klanka och domdera när man känner att man är på en återvändsgränd och har inget att förlora eller vinna.

/kram från en son-to-be-skäggkompis :)

Mja. Enda effekten det skulle få just nu är ännu mindre närhet än vad jag faktiskt får. Känns inte som om det är värt det. Tids nog så kan jag skaffa skägg i lugn och ro, utan tjafs.
Svar på tråden Kvinnor: är det OK att era män har skägg?