Varför gör svenska män såhär
Varför väljer många medelålders svenska män kvinnor från Polen och Ryssland före svenska kvinnor?
Varför väljer många medelålders svenska män kvinnor från Polen och Ryssland före svenska kvinnor?
De är reko
TS du kommer inte få några vettiga svar i den här tråden från just de män du efterlyser. Många män som väljer de kvinnorna har bestämt sig för att svenska kvinnor är för "svåra" (läs självständiga) och gett upp men de kanske skulle syna sig själva lite också och inte bara klaga på kvinnorna. Därför brukar kommentar från de männen bara vara elaka och inte speciellt nyanserade.
Vadå många män? Känner inte en enda man som valt en tjej från dessa länder så vad du får "många" ifrån begriper jag inte.
Däremot vet jag många män som är otroligt trötta på svenska kvinnor. Det är en "offerkofta-tid" och en tid då svenska kvinnor väljer män från mellanöstern framför svenska män. Svenska män ser det sm både lågbegåvat och oattraktivt.
Jag kan tänka mig att de kvinnorna har en mer pragmatisk inställning till relationer. Jag tror att många svenska kvinnor bildar sin uppfattning om vad som utgör en bra relation från amerikanska tv serier och det kan vara svårt och tröttsamt att leva upp till den typen av ideal.
Det finns absolut undantag men de jag känner till har en väldigt ojämlik relation där kvinnan gör allt hushållsarbete och känner antagligen att de ligger i underläge så att de måste göra allt som mannen kräver. Männen väljer någon i underläge för att få en kvinna som är som en produkt, som de växt upp i tron att en kvinna ska vara. En de kan välja. Svensks kvinnor kan ju säga nej vet du...
Hur vet du att de väljer dessa kvinnor "före" svenska kvinnor.
Det är roligt att folk verkar fått för sig att polska kvinnor skulle vara husligare och snällare än svenska kvinnor. Det är bara ett spel de kör för att få dig på kroken. När du väl sitter där förväntar de sig att du skall passa upp på dem som prinsessor. De kräver dyra presenter, vill inte jobba, bara shoppa, gymma och fika.
Nej, svenska kvinnor är bättre. Då vet man åtminstone redan innan vad man får.
Anledningen är att svenska kvinnor är mycket mer feministiska än vad kvinnor i andra länder är. Ja, jag talar om alla andra länder.
Här en ganska bra illustration av vad jag menar: trends.google.se/trends/explore
Som synes så är Sverige väldigt extremt när det kommer till hat mot män i allmänhet och svaga män i synnerhet. Sverige lyser mörkblått på kartan och övriga världen har en vit eller svagt blå nyans. Metoo är ett svenskt fenomen, inte ett globalt.
Jag läste en bok där 100 metoo-berättelser hade sammanställts, och precis som jag hela tiden har misstänkt så handlar det om manshat.Boken innehöll ett fall av våldtäkt och 99 fall av gnäll. En berättelse handlade om en kvinna som kände sig sexuellt trakasserad av att en man frågade henne om hon skulle träffa någon i helgen. Rent trams!
Det är detta som gör svenska män osäkra när det gäller svenska kvinnor. Jag är visserligen gift med en svensk kvinna, men även jag känner mig osäker. Som man så känner man sig verkligen illa omtyckt av en mycket stor grupp kvinnor i Sverige. Jag skulle aldrig försöka träffa någon i Sverige om jag av någon anledning skulle bli ensamstående. Då skulle det bli hora (trots att jag aldrig har köpt sex) eller polskor för mig för resten av livet.
För att de är lätta byten. Har inga stora fordringar. Och vill komma till Sverige på ett smidigt sätt. Är inte svårare än så
Dom enda män jag vet som har kvinnor från andra länder är dom som är ensamma i medelåldern och inte kan hitta någon här. Män jag själv inte skulle ta i med tång.
Dom gör det för att få kärlek helt enkelt. Bättre än att vara ensam. Och eftersom det finns många kvinnor som letar efter ett bättre liv får dom yngre kvinnor än som är möjligt i Sverige.
Varför är du rasist ts?
Jag är varesig sur eller bitter men jag funderade på varför det är som det är.
Skulle aldrig bli tillsammans med någon kriminell. Är lite feminist men gillar att klä upp mej, göra saker som god mat, hjälpa andra osv och ser inget fel med det.
Svenska är jag och mina barn och andra familjemedlemmar betyder väldigt mycket för mej.
Japp svenska tjejer har man bara till att knulla men de är inget familje material.
En kvinna därifrån kan jag tänka mig är mer medgörlig än svenska kvinnor som sätter stort värde på att vara självständiga och duktigare på att börja kräva jämlikhet på olika plan.