• Äldre 9 Jan 00:03
    54177 visningar
    124 svar
    124
    54177

    Bf juni-18

    Hej :)

    Väntar mitt första barn den 14/6. Bor i Malmö.

  • Äldre 9 Jan 15:36
    #16
    Dhassan skrev 2018-01-09 15:27:55 följande:

    Du som har 4 barn du kanske har mer erfarenheter än mig jag undarar är det farligt att ligga på ryggen eller sova på ryggen har kollat runt lite och det står att man ska inte sova på rygg speciellt vid andra trimester då det kan komma dödsfödels tack för svar


    Oj! Det har inte jag hört nåt om. Har hört att det ska vara bäst att sova på vänster sida, men nog sover jag på rygg också.
  • Äldre 9 Jan 15:37
    #17
    Dhassan skrev 2018-01-09 15:27:55 följande:

    Du som har 4 barn du kanske har mer erfarenheter än mig jag undarar är det farligt att ligga på ryggen eller sova på ryggen har kollat runt lite och det står att man ska inte sova på rygg speciellt vid andra trimester då det kan komma dödsfödels tack för svar


    Tredje trimestern står det här: www.mabra.com/ny-forskning-sova-pa-rygg-under-graviditeten-okar-risken-for-dodfodsel/

    Intressant!
  • Äldre 9 Jan 16:13
    #20
    Kia82 skrev 2018-01-09 16:09:04 följande:

    Än sålänge kanske du inte känner av något när du ligger på rygg men ju större bebisen blir desto viktigare är det att undvika ryggläge. Vänster sida anses vara det bästa ja men jag själv har väldigt svårt att sova på den sidan så det har alltid sovits på höger sida och mina barn har alla mått fin-fint.


    Skönt att se detta nu och inte sen. Hade antagligen fått panik annars, haha. Men okej, lika bra att försöka vänja sig redan nu i så fall :)
  • Äldre 9 Jan 16:43
    #22
    Kia82 skrev 2018-01-09 16:25:28 följande:

    När magen blir ännu större är det väldigt skönt med en kudde som lite stöd under magen när du ligger på sidan. Tips!


    Fick faktiskt en sån här i julklapp men har inte testat den än. Är det nåt att ha tro?

  • Äldre 13 Jan 11:52
    #38
    Mojje84 skrev 2018-01-13 06:25:55 följande:

    Hejsan. BF 14 JUNI Ultraljud nu den 19de. Väntar mitt andra barn. Min son är 9 å, fyller 10. Så de känns nästan lite som första gången i alla fall. ?


    Hej och välkommen! Jag har också BF 14/6 men får vänta till den 22a på RUL. Var bor du nånstans? :)
  • Äldre 18 Jan 12:39
    #49
    Kia82 skrev 2018-01-18 12:32:30 följande:

    Nu har vi varit på Rul och allting såg kanon ut. Jag blev förflyttad från 15/6 till 12/6 så är idag i vecka 19+1. Och det var som jag misstänkte, en POJKE! ????

    Nu kan jag äntligen börja shoppa i ?rätt? färger.


    Åh så spännande! Skönt att allt var som det ska :D
  • Äldre 18 Jan 20:23
    #52
    Kia82 skrev 2018-01-18 20:14:29 följande:

    Tack ska ni ha!

    Syskonen blev jätteglada speciellt min son som ju är ensam med tre systrar såg överlycklig ut. Och sonen i magen har aldrig varit så aktiv i magen som han varit idag på eftermiddagen.


    Vad härligt med några av varje :D

    Är lite avis, känner inte bebisen riktigt, eller är iaf osäker på om jag gör det. På ultraljuden har den sprallat omkring hejvilt, men det är inget jag märker direkt. Vet väl inte riktigt hur det ska kännas antar jag :/
  • Äldre 29 Jan 20:31
    #59

    Jag var på rul förra veckan! Allt var bra och det visade sig att vi ska få en liten påg! :) Helt underbart att se honom sprattla runt därinne, och hur detaljerat man kunde se organ och allt. Vilken upplevelse! Som du misstänkte Kia hade jag moderkakan fram, säkert därför jag inte kan känna så mycket på magen trots en väldigt aktiv bebis. Får försöka hålla mig :)

    Mår dock fortfarande skit. Sjukskriven med konstant illamående... V. 21 nu.

  • Äldre 30 Jan 13:53
    #68
    Dhassan skrev 2018-01-30 13:09:23 följande:

    Hej jag var på rul allt såg bra ut dem fick skjuta upp mig är i vecka 20+0 och det är en pojke


    Åh vad kul! Då hade du rätt om könet. Skönt att allt såg bra ut, grattis! :D
  • Äldre 31 Jan 22:35
    #74
    +1
    Utvandraren2 skrev 2018-01-31 22:24:09 följande:

    Varit på RUL idag!! Så skööönt att slippa oroa sig mer nu! Allt var bara bra och lillan levde rövare därinne. :)

    Förstod också att ?gaserna? jag haft de tre senaste veckorna faktiskt var rörelser! Jag som var så orolig för att jag inte kände något! Fast jag googlat ihjäl mig på saken så vågade jag inte tro det förrens jag såg det.

    Nu ska jag bara njuuta! :)


    Åh vad skönt att allt var bra!

    Kände samma sak med "gaserna", var väldigt osäker till em början, men när de blev mer intensiva blev det tydligt att det var den lille därinne som sprattlade. Idag har han varit jätteaktiv :D
  • Äldre 7 Feb 23:58
    #77
    Utvandraren2 skrev 2018-02-07 23:45:31 följande:

    Någon mer som är hungrig nästan hela tiden? Jag har haft lätt för att bli hungrig i hela mitt liv, men de senaste dagarna har jag märkt en markant stegring. Jag äter nu kvällsfika rätt innan jag lägger mig och vaknar ändå vrålhungrig på morgonen.

    Igår åt jag en hel plankstek till kvällsmat och två timmar senare blev jag sugen på en macka!

    Om det är så här redan nu, så undrar jag hur det ska bli sen! :)

    Tror dock att jag ätit lite för lite en period, har vant mig vid (för) små portioner pga aptitlöshet. Har inte haft ngn mage heller. Dock är bebis helt normalstor. De senaste dagarna har både mage och hunger växt! Här ska ätas!!


    Jag tror att jag också är det. Har ju fortfarande brutalt illamående, men måste äta varannan timme för att stävja det. Två timmar efter middagen idag hade jag kunnat klämma i mig en lika stor portion till.

    Som tur är smakar det mesta bra när jag väl äter, det är mest fram tills dess att jag tar en tugga som jag känner sån ovilja mot mat. Bara att kämpa på så att man får i sig tillräckligt till lillen :)
  • Äldre 8 Feb 20:34
    #80
    Kia82 skrev 2018-02-08 19:24:03 följande:

    Känner igen det där med hunger fast den senaste veckan är det värst om morgnarna då jag numera kan sätta i mig en dubbel portion havregrynsgröt samt två smörgåsar utan några som helst problem. Min mage är gigantisk men så har jag ju några små sedan innan som kan ha påverkan om hur fort jag blir stor. I övrigt mår jag kalasbra nu dock kände jag av lite smärta i sittbenen idag så det är väl den där foglossningen som jag fruktat som är på ingång. Håller på att planera bebisens rum nu men har sån beslutsångest för vilken färg eller tapet fondväggen ska ha. Tur att man har fyra månader till på sig för att få allting klart.


    Åh vad mysigt! Skönt att du mår bra! :)

    Vi flyttade till en ny lägenhet i slutet av november och bebisens rum är fortfarande fullt med flyttkartonger. Har inte mått bra nog att ta tag i det. Inget "boande" här inte, i alla fall inte än. Som tur är dröjer det ju ett tag innan han behöver ett eget rum, men hade varit kul att få iordning... :/
  • Äldre 13 Feb 16:08

    På tal om foton, är det bara jag som är otroligt kass på att ta fram kameran? Man har ju kamera i mobilen, men så himla bra är inte den. Får bli skärpning på den biten när bebben kommer så att man inte missar att ta riktiga bilder.

  • Äldre 14 Feb 22:56
    Hermioney skrev 2018-02-14 22:35:36 följande:

    Finns det någon här som fått blödning ?


    Nej, har du det?
  • Äldre 22 Feb 22:36
    Utvandraren2 skrev 2018-02-22 22:00:19 följande:

    Äsch, då är den goda tiden över. Har börjat få ont i ryggen vid svanken. Har väldigt breda höfter, så trodde jag skulle slippa undan ett tag till.

    Hade en bebis på besök idag! En månad gammal! Fick hålla i henne, jag som aldrig hållt i en bebis! Nu längtar jag ännu mer till juni!


    Åhh, vad mysigt! Skönt att jag inte är den enda utan bebiserfarenhet. Men man lär sig nog fort. Hoppas jag :P

    Jag och min sambo skojar lite om att ingen av oss kommer våga röra bebisen när han kommit ut. Är lite nervös faktiskt...
  • Äldre 22 Feb 23:15
    Utvandraren2 skrev 2018-02-22 23:09:42 följande:

    Haha, samma här! Men det går på instinkt säger min väninna. Jag har turen att ha min mamma på besök i fyra veckor. En vecka innan och tre veckor efter. Bor ju i Norge, så är en bit att åka. Hon vill se sitt första barnbarn så fort som möjligt. Dessutom är hon ssk, så det känns tryggt. Så hon kommer att lära oss hur man ska göra. :)


    Skönt att veta att man får hjälp om det behövs :D Försöker tänka att folk med betydligt mindre bakom pannbenet har lyckats ta hand om ett barn, så då ska jag nog också klara det ^^
Svar på tråden Bf juni-18