annabellelee skrev 2018-01-13 17:20:03 följande:
Till alla er som menar att gastric bypass är en skönhetsoperation: anledningen till att skattebetalarna står för den är naturligtvis att det är en operation som förbättrar hälsan. Vill ni hellre betala för operationer när knän eller hjärta skadats på grund av att personen förblivit överviktig? För personer med kraftig övervikt är gastric bypass den klart bästa vetenskapligt bevisade metoden att långsiktigt behålla normalvikt.
För ts: tala med försäkringsbolaget, men risken är stor att det blir ett nej eftersom det är en frivillig operation.
Man behöver inte vara överviktig för att få problem med knän eller hjärta finns andra orsaker bakom allt.
långt att komma 7 år efter om jag mins rätt har man 3 år på sig. När man söker för ärr måste det även ha gått ett år innan man söker .
Och många som är överviktiga kan ändra sina matvanor genom rätt tänk, bra mat och motion under lång sikt.
De flesta sätter upp för höga krav på sig själva istället för att ta lite i taget.
Sen vill folk se resultat direkt och väljer oftast lätta utvägen som magsäcksoperation.
Jag skulle aldrig tillåta att någon plåga min kropp när det finns en bättre väg att välja.
Är aldrig bra med ett ingrepp om man inte måste som att byta klaff. Det finns inget annat sätt än operation.
Alla tycker och tänker vi olika.