Skötbädd i tyg. Ofräscht?
Vi har den här från IKEA, har tygöverdrag till den som vi byter vid behov. Blir den smutsig är det bara att tvätta av den i duschen.
m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/80226137/
Vi har den här från IKEA, har tygöverdrag till den som vi byter vid behov. Blir den smutsig är det bara att tvätta av den i duschen.
m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/80226137/
Hej igen och tar för alla era tips och för att ni delat mer er om era erfarenheter kring skötbäddar.
Jag är nyfiken på hur lätt det är att torka av eftersom det verkar vara tyg? Vad för slags tyg är det eftersom kiss inte går igenom och man lätt kan torka av bajs och annat klet? Lägger sig kisset ovanpå bara som om det vore plast?Tack för tipset. Jag hade missat att Ikea hade en sådan vanlig i plast. :) En fråga bara angående den, eftersom du har den hemma. Tror du att det finns möjlighet att öppna upp en av sidorna på den, korta av den något och sen fästa ihop den igen? Eller skulle den bli helt förstörd av det? Vi har nämligen en rätt så bred bänk ovanför tvättmaskinen men jag tror inte att den är djupare än 62 cm så skötbädden från Ikea skulle sticka ut lite för långt.
Mvh
Vi har två badrum = två skötbäddar varav en går lätt att torka av och den andra är i tyg och jag tycker inte det är nån direkt skillnad. För bebisen är det nog mysigare att ligga på den av tyg?
Vi lägger alltid på 2-3st tvättlappar av papper så kan man slänga och byta ut vartefter. Men det är mest kissblöjor så jag tycker inte det går åt så många.
Så olika det kan vara!
Min plutt gör nr 2 en gång om dagen och alltid på morgonen. Så man vet nästan säkert att han gjort sitt för idag
Väldigt skönt om man ska iväg nånstans!