• Anonym (H)

Vilken ålder ha pojkvän?

Vid vilken ålder är ni okej med att era döttrar har pojkvänner? (Ja, eller flickvänner för den delen..)

Konstant tjafs här.

• Svar på tråden Vilken ålder ha pojkvän?
  • Anonym (qwerty)

Ska jag gå efter mig själv och vad jag själv gjorde och kände: 12-13år
    Ska jag gå efter vad jag tycker är lämpligt nu: 22-25 är väl lagom typ?

• Stårschan

Hur långt är ett snöre? Äldsta dottern fick sin första pojkvän när hon var 7 år. Det innebar att de hade nån sorts överenskommelse om att de var tillsammans. Hon var hemma hos honom och lekte 2 gånger, och han hälsade på hemma hos oss 1 gång. Sen har hon haft pojkvänner lite av och till sedan dess, men ingen särskilt "seriös" innan hon blev 16. Jag har inte tyckt att det har varit något värt att ha några synpunkter på alls.

Vad är det man anser att man ska gå in och förbjuda som förälder om man ska sätta åldersgräns? Jag hade inte varit OK med att någon pojkvän skulle ha börjat sova över här titt som tätt och gå som barn i huset för några år sedan, men såg å andra sidan inte att det var problem när hennes killkompis sov över när de var i 9-årsåldern. Om hon har pojkvän eller inte är ju egentligen inget jag kan eller vill påverka. Men nog unnar jag henne ordentliga lyckliga tonårsförälskelser, förstås.

• Anonym (Kimmberly)

Beror väl på vad man menar med pojkvän/flickvän?
    Man frågade ju chans och hade "kille" redan på lågstadiet, fast man gjorde ju inget då, möjligen höll handen eller någon oskyldig puss..

I början av högstadiet blev det mer "känna under kläderna", hångla och torrjucka, haha!

Om man menar en stadig pojkvän att ex sova över med så tycker jag inte att man kan säga något generellt där heller, beror på "barnet" och dess partner samt andra omständigheter! Men om jag ändå skulle generallisera så kanske 16-18 kan vara passande?

• sextiotalist

Min första "pojkvän" hade jag när jag var 6, på lekis, väldigt, väldigt oskyldigt, tror inte ens att vi pussades, möjligtvis höll varandra i handen.
    Min andra pojkvän hade jag när jag gick i femman, där blev det pussar och inget mer.

Så det beror på vad man menar med pojkvän.

• Stårschan
    Anonym (H) skrev 2018-01-08 15:18:52 följande:

Vid vilken ålder är ni okej med att era döttrar har pojkvänner? (Ja, eller flickvänner för den delen..)

Konstant tjafs här.

Vad är det ni tjafsar om egentligen? Försöker någon av er bestämma OM dottern överhuvudtaget "får" ha pojkvän, eller handlar diskussionen om huruvida de får sova över hos varandra eller inte?
  • Anonym (H)
    Stårschan skrev 2018-01-08 15:55:22 följande:

Vad är det ni tjafsar om egentligen? Försöker någon av er bestämma OM dottern överhuvudtaget "får" ha pojkvän, eller handlar diskussionen om huruvida de får sova över hos varandra eller inte?

Om hon får öht. Svårt att hindra, men iaf.
  • Anonym (Minns själv)

Vad ska man säga?

Vi alla vet ju facit nu när vi är vuxna.

Något jag tänker efter nu är hur tänkte jag och vad gjorde jag?

Jag och tjejer visade könsorganen i lågstadiet. Vi gned mot varandra med kläder på i samma ålder.

I mellanstadiet runkade en tjej av mig och jag slickade henne.

I 7:an hade jag sex! Min nyfikenhet och mina sexuella känslor började i lågstadiet. Minns att jag gned mot min tjejs bästa kompis i 3.an. Redan då kände jag att det var något fel och kände otrohet!

Min mamma kom nog på oss också för jag minns att hon ofta öppnade dörren utan att knacka och då kastade vi oss upp och lekte med gossedjur.

En gång öppnade min pappa när jag gick i 4:an. Då hade jag byxorna nere men sa att jag skulle byta om. Precis före hade jag och min killkompis runkat till en porrfilm.

Det jag vill komma till så är föräldrar chanslösa! När ett barn har upptäckt sex så är det nog omöjligt att stoppa. Alla killkompisar höll på och pratade snusk. Ingen hade tackat nej till en tjej!

• Anonym (ms)
    Anonym (Kimmberly) skrev 2018-01-08 15:46:35 följande:

Beror väl på vad man menar med pojkvän/flickvän?
    Man frågade ju chans och hade "kille" redan på lågstadiet, fast man gjorde ju inget då, möjligen höll handen eller någon oskyldig puss..

I början av högstadiet blev det mer "känna under kläderna", hångla och torrjucka, haha!

Om man menar en stadig pojkvän att ex sova över med så tycker jag inte att man kan säga något generellt där heller, beror på "barnet" och dess partner samt andra omständigheter! Men om jag ändå skulle generallisera så kanske 16-18 kan vara passande?

Ungefär ja.
  • Isola747
    Anonym (H) skrev 2018-01-08 15:18:52 följande:

Konstant tjafs här.

Det bestämmer hon, inte jag.
  • Isola747
    Isola747 skrev 2018-01-08 18:32:04 följande:
    Det bestämmer hon, inte jag.
    M.a.o är jag okej med det när hon är det.
Svar på tråden Vilken ålder ha pojkvän?