• Anonym (Undrar)

Obehörig lärare, semesterersättning?

Hej!

Jag jobbar som lärare för en lågstadieklass sedan i höstas. Jag har en halv lärarutbildning kvar till min legitimation och hoppas kunna slutföra den snart! Hur som helst. Vi diskuterade i arbetslaget idag och de säger att jag borde få semesterersättning trots visstidsanställning. Kan det stämma? Jag har betalt under de loven som är under terminerna, men har för mig att rektorn sa att jag inte kommer få betalt på sommaren. Anställningen är till 12/8 i år. Står jag helt utan semesterersättning, är det någon som vet?

• Svar på tråden Obehörig lärare, semesterersättning?
  • Bunny on speed
    Anonym (Undrar) skrev 2018-01-08 21:57:32 följande:

Så om jag hade haft semestertjänst så hade jag inte fått betalt för jullov, påsklov osv? Anledningen till varför jag undrar allt detta är att vi hade en obehörig fjärdelärare som slutade precis efter sin tredje termin, hon fick ingen lön alls under sommaren utan fick leva på besparingar. Jag vet inte hur hennes anställning såg ut, men misstänker att vi har samma.

Med semestertjänst jobbar man på loven
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Anonym (Ellen)
    Anonym (Undrar) skrev 2018-01-08 21:57:32 följande:

Så om jag hade haft semestertjänst så hade jag inte fått betalt för jullov, påsklov osv? Anledningen till varför jag undrar allt detta är att vi hade en obehörig fjärdelärare som slutade precis efter sin tredje termin, hon fick ingen lön alls under sommaren utan fick leva på besparingar. Jag vet inte hur hennes anställning såg ut, men misstänker att vi har samma.

Hade du haft semestertjänst hade du haft semesterdagar som du varit tvungen att ta ut på loven.
  • Anonym (Undrar)
    Bunny on speed skrev 2018-01-08 23:47:45 följande:

Med semestertjänst jobbar man på loven

Anonym (Ellen) skrev 2018-01-09 02:21:12 följande:

Hade du haft semestertjänst hade du haft semesterdagar som du varit tvungen att ta ut på loven.