• 8992

Ung förälder?

Fru Darcy skrev 2018-01-09 14:35:26 följande:

Det är ingen personlig åsikt utan tyvärr ren fakta att unga mammor separerar oftare än äldre. www.svt.se/nyheter/inrikes/flest-skilsmassor-bland-unga-mammor

Och det är viktigt för att? Vem bryr sig? Man behöver inte va i ett förhållande för att va en bra förälder. Alla jag känner med gamla föräldrar är skilda, näst intill alla oavsett ålder vid barnskaffande faktiskt, dom enda som hållt ihop i 28år är mina föräldrar som fick barn i tonåren. Skilsmässor kan hända alla, så förstår inte hur det är relevant till viljan att ha barn tidigt
  • 8992
    Fru Darcy skrev 2018-01-09 15:02:14 följande:

Exakt VAR har jag skrivit att ensamstående föräldrar är sämre? Men de flesta vill väl ändå att relationen ska hålla?

Exakt var har jag skrivit att du sagt det? Det va et konstaterande från mig då det ALLTID i diskussioner om unga föräldrar dras upp statistik angående separationer och skilsmässor. Det är inte ens relevant i den här frågan. En stor procent av alla förhållanden tar slut under småbarnsåren men inte fan dras sån statistik upp när en 30-40åring startar en liknande tråd.
Svar på tråden Ung förälder?