• Irie

Inte igen!!!! Ofostrig graviditet

Hade en ofostrig graviditet i september, började med att jag inte hade symptom och blödde rosablandade flytningar från och till. Efter HCG prover och 4 VUL konstaterades vad jag hela tiden befarade. Fick genomgå en medicinsk abort för att kroppen skulle ta hand om resterna i V8+0. Vår längtan efter ett gemensamt barn fanns kvar och vi blev ändå snabbt gravida igen. Plussade 30/12 och hade till en början lite molvärk som gick över. Redan på BIM dagen kom de rosa flytningarna som försvann under dagen. Sedan har jag gått och väntat och längtat efter att fler symptom på gravidtet ska dyka upp, men INGET! Och på detta kommer ytterligare en rosa flytnkgn som övergår till ljusbrunt idag. Jag har hela tiden haft på känn att historien ska upprepas och nu idag känns det som att jag fått det bekräftat !! Som jac önskar att kroppen bara kan komma i gång själv denna gång istället :/ någon mer som råkat ut för detta två gånger på raken??? Vågar man ens försöka en tredje gång?

• Svar på tråden Inte igen!!!! Ofostrig graviditet
  • EpicNurse

Men hur kan du redan ha fått diagnosen? Man måste ju göra två ul med minst 10 dagars mellanrum för att kunna bekräfta det. Och det första ultraljudet kan inte göras förrän tidigast v 5+ För att där eventuellt ska kunna finnas ett foster.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Irie

Har genomgått 2 "friska" gravidteter där har det kännts helt annorlunda och aldrig blödningar som förekommit. Så nej ännu har jag inte fått det bekräftat men med tanke på avsaknaden av varenda symprom samt samma blödningar som i september så har jag väldigt svårt att tro att denna skulle vara "frisk". Ska prata med gyn i morgon för vill såklart veta så fort som möjligt. Sist gick jag 4 veckor innan man tillslut kunde faställa att det faktist var en ofostrig :/

• Irie

Var hos BM i går och hon remitterade mig till ett tidigt VUL på gyn. De tog in mig i går trots att både jag och BM poängterade att jag endast var i v5+0. Och som läkaren och vi befarade fann man ingenting än en hinnsäck och kunde då såldes bara bekräfta att jag är gravid igen och att den sitter i livmodern. Fick en ny tid redan om en vecka, men har inga större förhoppningar, har ju samma blodblandade flytningar och knappt symptom.. har tyvärr redan räknat bort även denna gravidtet och ser bara samma process med medicinsk abort och ofostrig graviditet.. självklart vet jag att man även i friska gravidteter inte kan se mer än så i v5+0, men maskinen ville inte ens uppskatta graviditets-längden utifrån hinnsäckens storlek så tidigt var jag. Ingen gulekropp fanns heller att se...

• EpicNurse
    Irie skrev 2018-01-11 14:16:40 följande:

Var hos BM i går och hon remitterade mig till ett tidigt VUL på gyn. De tog in mig i går trots att både jag och BM poängterade att jag endast var i v5+0. Och som läkaren och vi befarade fann man ingenting än en hinnsäck och kunde då såldes bara bekräfta att jag är gravid igen och att den sitter i livmodern. Fick en ny tid redan om en vecka, men har inga större förhoppningar, har ju samma blodblandade flytningar och knappt symptom.. har tyvärr redan räknat bort även denna gravidtet och ser bara samma process med medicinsk abort och ofostrig graviditet.. självklart vet jag att man även i friska gravidteter inte kan se mer än så i v5+0, men maskinen ville inte ens uppskatta graviditets-längden utifrån hinnsäckens storlek så tidigt var jag. Ingen gulekropp fanns heller att se...

Förstår att det känns kört. Men det är ju, som du själv säger, aaaalldeles för tidigt att se något.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Irie

Är alldeles i chock! Var helt inställd på att det skulle vara tomt idag på VUL , men efter en stund hittade läkaren en liten prick som pulserade ! Måtten stämde med min äl (6+0) även om allt fortfarande kan hända är det så skönt att det fanns ett foster ! Jag hade helt gett upp tanken på att det ens skulle vara något där

• InaLo
    Irie skrev 2018-01-17 09:16:43 följande:

Är alldeles i chock! Var helt inställd på att det skulle vara tomt idag på VUL , men efter en stund hittade läkaren en liten prick som pulserade ! Måtten stämde med min äl (6+0) även om allt fortfarande kan hända är det så skönt att det fanns ett foster ! Jag hade helt gett upp tanken på att det ens skulle vara något där

Så kul för er! Grattis!
Svar på tråden Inte igen!!!! Ofostrig graviditet