• Nimzay

Gillar inte barn, men vill ha många barnKonstigt?

Jag gillar inte barn och bebisar särskilt mycket egentligen, men jag känner ändå att jag gärna skulle vilja ha många barn i framtiden. I alla fall 4 barn typ, eller kanske 5-6 barn. Och ibland tänker jag att jag vill ha 10 barn. Men egentligen tycker jag att barn mest verkar jobbiga, och jag tycker inte det verkar särskilt mysigt heller med små bebisar även om jag skulle vilja tycka det. Och ändå vill jag gärna ha många barn och känner alltså verkligen att jag vill det. Jag tänker ju liksom att jag troligtvis kommer älska mina egna barn mycket om jag får barn. Men ändå liksom, jag har börjat fundera på om detta är konstigt. Tycker ni jag verkar konstig?

• Svar på tråden Gillar inte barn, men vill ha många barnKonstigt?
  • Nimzay
    Tow2Mater skrev 2018-01-09 18:40:14 följande:

Du verkar omogen och orealistisk. Hur gammal är du?

Ja jag verkar nog lite så kanske ja. Och det är jag väl kanske också på ett sätt. Men samtidigt tänker jag ju att jag funderar och tänker så mycket hit och dit, så någon mogenhet och realism finns det nog hos mig ändå. Är i tjugoårsåldern.
  • Nimzay
    Ugdutd skrev 2018-01-09 19:18:07 följande:

Men VARFÖR vill du ha många barn då?

För att sprida mina fina arvsanlag vidare så klart! Ne men jag känner typ att jag vill det bara...
  • Ggrodan

Att inte bry dig om andras barn och känna avsmak till barn när du ser de ---- > naturligt

Att ändå längta efter egna barn som du älskar mer än någonting annat på denna jord och längta efter många till och med = normalt

• Nimzay
    Ggrodan skrev 2018-01-09 19:39:03 följande:

Att inte bry dig om andras barn och känna avsmak till barn när du ser de ---- > naturligt

Att ändå längta efter egna barn som du älskar mer än någonting annat på denna jord och längta efter många till och med = normalt

Hmm kanske är det så...?

Är i alla fall just ungefär så jag känner.

HjärtaHjärtaHjärta
  • Ggrodan
    Nimzay skrev 2018-01-09 19:41:14 följande:

Hmm kanske är det så...?

Är i alla fall just ungefär så jag känner.

Andras barn känner jag inte, de är främmande människor oförutsägbara och vet inget hur de uppfostrats men mina egna barn kan jag utan och innan och de är mitt allt. (Är så jag hade resonerat som förälder)
  • Nimzay
    Ggrodan skrev 2018-01-09 19:47:48 följande:
    Andras barn känner jag inte, de är främmande människor oförutsägbara och vet inget hur de uppfostrats men mina egna barn kan jag utan och innan och de är mitt allt. (Är så jag hade resonerat som förälder)
    HjärtaHjärtaHjärta
  • halfbaked

Har aldrig varit barnkär men längtat efter barn sen jag var 21. Nu har jag en och en till på g och vill gärna ha fler sen

• halfbaked
    halfbaked skrev 2018-01-09 20:22:48 följande:

Har aldrig varit barnkär men längtat efter barn sen jag var 21. Nu har jag en och en till på g och vill gärna ha fler sen

Älskar mitt eget barn men fattar inte hur man umgås med andras barn och de verkar mest jobbiga.
  • Nimzay
    halfbaked skrev 2018-01-09 20:22:48 följande:

halfbaked skrev 2018-01-09 20:23:34 följande:
    Älskar mitt eget barn men fattar inte hur man umgås med andras barn och de verkar mest jobbiga.
    Låter lite som jag det...<3

Jag kanske inte är så konstig trots allt...

Hmm undrar typ om man kanske kan känna en viss biologisk drift att vilja ha många barn fast att man inte gillar barn särskilt mycket, och liksom känna att man kommer tycka om sina egna barn...

• Ina82

Min syster gillade inte barn ända tills hon blev moster första gången. Min lilla pojk tyckte hon var bäst i världen. Sedan har hon fått tre egna :)

• Nimzay
    Ina82 skrev 2018-01-11 21:25:33 följande:

Min syster gillade inte barn ända tills hon blev moster första gången. Min lilla pojk tyckte hon var bäst i världen. Sedan har hon fått tre egna :)

Haha okej, ungefär så var det för min mamma, kanske är så för vissa...Skrattande

För egen del tycker jag bara det känns lite konstigt att samtidigt känna och liksom veta att man inte precis gillar barn, men ändå liksom känna att man gärna vill ha många barn, men jag vet inte...
  • Utvandraren2

Jag tycker dina tankar är helt normala! Jag och min karl tycker verkligen inte om bebisar och småbarn, men lite äldre barn verkar trevligt.

Pratade mycket med folk runt om mig om detta. Många som sa samma, att de tycker inte om andras barn, bara sitt eget.

Därför bestämde vi oss i höstas för att det var nu eller aldrig. Jag 34, han 35. Är i v17 nu.

Nu är det kanske gravidhormonerna som pratar, men jag hade för 6 månader sedan aldrig kunnat tro att jag skulle känna så mycket kärlek för någon jag inte ens träffat.

Känner lite att varför sa ingen detta till mig tidigare? Samtidigt tror jag inte att vi var klara för detta mentalt förrens nu. Har tänkt väldigt mycket på barnfrågan sedan jag blev 32, troligtvis pga att klockan tickar. Sen passade det perfekt med karriären med.

• Kurlie

Jag har alltid gillat bebisar men inte större barn. Bara de jag lärt känna som syskonbarn och så. Nu har jag själv 3 barn och vill nog ha ett till. Älskar dom och tycker verkligen dom är livet! Har alltid varit säker på att jag velat ha barn men ändå tyckt andras verkar jobbiga då de inte är "som jag vill ha dem". Så dina känslor anser iaf jag är helt normala. 

• Nimzay
    Utvandraren2 skrev 2018-01-18 19:26:49 följande:

Jag tycker dina tankar är helt normala! Jag och min karl tycker verkligen inte om bebisar och småbarn, men lite äldre barn verkar trevligt.

Pratade mycket med folk runt om mig om detta. Många som sa samma, att de tycker inte om andras barn, bara sitt eget.

Därför bestämde vi oss i höstas för att det var nu eller aldrig. Jag 34, han 35. Är i v17 nu.

Nu är det kanske gravidhormonerna som pratar, men jag hade för 6 månader sedan aldrig kunnat tro att jag skulle känna så mycket kärlek för någon jag inte ens träffat.

Känner lite att varför sa ingen detta till mig tidigare? Samtidigt tror jag inte att vi var klara för detta mentalt förrens nu. Har tänkt väldigt mycket på barnfrågan sedan jag blev 32, troligtvis pga att klockan tickar. Sen passade det perfekt med karriären med.

Tack för ditt svar! <3 Skönt att veta!
  • Nimzay
    Kurlie skrev 2018-01-18 20:08:17 följande:

Jag har alltid gillat bebisar men inte större barn. Bara de jag lärt känna som syskonbarn och så. Nu har jag själv 3 barn och vill nog ha ett till. Älskar dom och tycker verkligen dom är livet! Har alltid varit säker på att jag velat ha barn men ändå tyckt andras verkar jobbiga då de inte är "som jag vill ha dem". Så dina känslor anser iaf jag är helt normala. 

Skönt att veta! <3
  • Hoothoot

Jag gillar inte heller andras barn, tycker dom mest är i vägen och lite dryga.

Väntar mitt första barn nu och är hur överlycklig som helst över det så tycker dina tankar är normala :)

Svar på tråden Gillar inte barn, men vill ha många barnKonstigt?