Inlägg från: Iarwain |Visa alla inlägg
  • Iarwain

Varför tror ni/ tror ni inte - på Gud?

Sivs skrev 2018-01-10 08:35:01 följande:
    Gud finns! Gud har helat mig från cancer.
    En bra sida där man kan ställa frågor också är www.apg29.com
    Så under hela din tid som cancersjuk träffade du inte någon läkare, eller hur ska jag tolka dig?
  • Iarwain
    Sivs skrev 2018-07-02 08:41:05 följande:
    För att det är bara Gud som kan göra det. Vem skulle det annars vara som har gjort mig plötsligt frisk från dödlig cancer?
    Min mammas ben blev återställda också genom bön. Hennes ben var krossade och hon satt i rullstol efter bilolycka. Läkaren sa att du kan aldrig mer gå. Hon gick till ett kristet möte där de bad för sjuka. De bad för henne och plötsligt kände hon en värme i båda benen och hörde hur benbitarna klickade på sin plats. Sen dess kan hon gå och röntgen visar friska ben! Ett Guds mirakel säger läkarna. Hur kan jag låta bli att tro på Gud då?
    Det där andra tror jag inte riktigt har hänt på det sätt du skriver, även om du säkert tror att det är vad som hände. Men helt oavsett detta;

Du skriver alltså:
    Jag vet inte hur saker fungerar, därför gud.
    Så om man kan visa att din mors ben helades av en helt naturlig orsak, skulle du då sluta tro på gud?
  • Iarwain
    Konservativ skrev 2018-07-02 12:46:17 följande:
    Pytt, pytt. Svenska ateisterna är mer indoktrinerade än någon annan. Inte en enda originell tanke. Tänker du hålla dig till ämnet denna gång?
    Vad menar du med "originell tanke"?
    Är det att det är kommentarer som även andra för fram?

Det blir väldigt svårt att vara originell i sin kritik då det är samma argument som förs fram för guds existens gång på gång. Det blir inte svårt att komma med nya motargument efter ett tag.
  • Iarwain
    Konservativ skrev 2018-07-02 12:46:17 följande:
    Pytt, pytt. Svenska ateisterna är mer indoktrinerade än någon annan. Inte en enda originell tanke. Tänker du hålla dig till ämnet denna gång?
    Indoktrinerad vet jag inte om jag är;

Jag döptes, jag konfirmerade min tro, utan att riktigt tro på bibelns gud.
    I samband med konfirmationen läste jag bibeln pärm till pärm för första gången och kom fram till att det mest var nonsens i den.

Sedan hade jag någon form av tro på högre makter i form av "new age" flum.
    Då började jag plugga matematik och fysik.

Sedan kom jag fram till att allt jag trodde på hade fullt naturliga förklaringar.

Jag skulle inte vilja säga att det är på grund av indoktrinering utan av intresse av att lära mig mer.
Svar på tråden Varför tror ni/ tror ni inte - på Gud?