Varför tror ni/ tror ni inte - på Gud?
Sivs skrev 2018-07-02 08:41:05 följande:
För att det är bara Gud som kan göra det. Vem skulle det annars vara som har gjort mig plötsligt frisk från dödlig cancer?Min mammas ben blev återställda också genom bön. Hennes ben var krossade och hon satt i rullstol efter bilolycka. Läkaren sa att du kan aldrig mer gå. Hon gick till ett kristet möte där de bad för sjuka. De bad för henne och plötsligt kände hon en värme i båda benen och hörde hur benbitarna klickade på sin plats. Sen dess kan hon gå och röntgen visar friska ben! Ett Guds mirakel säger läkarna. Hur kan jag låta bli att tro på Gud då?
Att bara ta en förklaring för given för att man inte kan komma på någon annan, är ett argument baserat på okunnighet om möjliga alternativ.
Historien om din mors krossade ben som plötsligt "klickade" och blev hela under ett möte skulle ha varit en världssensation, om den vore sann.
Tyvärr finns det mängder av liknande historier, varav hittills ingen kunnat bekräftas vara sann.
Men eftersom det gäller din mor, så borde det inte vara svårt att få fram dokument som bekräftar sanningshalten.
Det vore intressant om du kunde visa upp något sådant.