• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • MikaelaAM

Bilden visar överst test från idag.

Mitten, test från igår

Längst ned min nc-kurva

Missfall den 24 januari och fick idag plus på stickan! Såå kul!

• Längtande95
    Whudup skrev 2018-02-24 13:12:21 följande:

Plus idag! 1-2 veckor på digital. ??

Fick aldrig min mens som jag skulle ha i början av februari. Så ägglossningen var nog senare än vad jag trodde.

Har inte hängt med i tråden riktigt.

Har vi många plussare? Ska vi följas åt?

Jag kan isåfall starta en sluten grupp på fb och bjuda in er ????

MikaelaAM skrev 2018-02-24 14:07:50 följande:

Bilden visar överst test från idag.

Mitten, test från igår

Längst ned min nc-kurva

Missfall den 24 januari och fick idag plus på stickan! Såå kul!

Stort grattis båda två! :D
  • Längtande95
    Mudcakemonster skrev 2018-02-24 09:35:00 följande:

Bim-1 idag. Har haft mycket flytningar och igår mådde jag illa på kvällen. Några dagar sen började jag känna lukter. Tyckte bilen luktade öl och i toaletten luktade det som om någon gömt en våt unken handduk, men hittade ingen sån :) Konstigt! Hoppas verkligen att jag inte inbillar mig. Hur går det för er andra? Grattis till alla plus!

Håller tummarna för dig! :)

Jag hade bim igår och testade negativt imorse :( Har ömma bröst som även har blivit större, kissar jämt, illamående till o från, mycket flytningar samt svag värk i magen... Har aldrig något av detta annars. Håller på att bli galen :( Livmoderhalstappen är även hård och helt stängd så ingen mens påväg :/ Fattar ingenting!
  • Anonym (Tigermamma)

Hej allesammans. Kanske någon som kan ge mig lite råd eller pepp? Efter 6 månaders försök plussade jag svagt på två tester tidigare i veckan. Igår morse på BIM+2 tog jag ett digitalt test. Tyvärr så märkte jag redan under testets verkningstid att det var blod i toaletten, så glädjen uteblev totalt när testet sedan visade "gravid 1-2 veckor".

Det har blött ganska mycket igår och idag och det är tjockt som vid mens och med små klumpar ibland. Det kommer inte mycket i bindan utan mest när jag är på toaletten. Visst kan det inte vara något annat än ett missfall?

Någon som vet hur snabbt ägglossningen kommer igång efter väldigt tidiga missfall? Vill bara få det överstökat så vi kan börja försöka igen. Hoppas inte att det tar ytterligare 6 månader innan nästa plus.

• Anonym (K16)
    Anonym (Tigermamma) skrev 2018-02-24 14:57:40 följande:

Hej allesammans. Kanske någon som kan ge mig lite råd eller pepp? Efter 6 månaders försök plussade jag svagt på två tester tidigare i veckan. Igår morse på BIM+2 tog jag ett digitalt test. Tyvärr så märkte jag redan under testets verkningstid att det var blod i toaletten, så glädjen uteblev totalt när testet sedan visade "gravid 1-2 veckor".

Det har blött ganska mycket igår och idag och det är tjockt som vid mens och med små klumpar ibland. Det kommer inte mycket i bindan utan mest när jag är på toaletten. Visst kan det inte vara något annat än ett missfall?

Någon som vet hur snabbt ägglossningen kommer igång efter väldigt tidiga missfall? Vill bara få det överstökat så vi kan börja försöka igen. Hoppas inte att det tar ytterligare 6 månader innan nästa plus.

Jag fick väldigt tidigt missfall i januari och ägglossningen var som vanligt efter det. Åtminstone påverkade det inte min iallafall men kan ju säkert vara olika för alla.
  • sofiaaaaaa
    Anonym (Tigermamma) skrev 2018-02-24 14:57:40 följande:

Jag har blött under båda mina graviditeter. Ibland bruna flytningar bara och ibland mkt blod, som mens. Har du ont? Så länge du inte har ont tycker jag inte du ska ta ut ngt i förskott. Det behöver inte betyda missfall!
  • Mudcakemonster
    FruBjörk skrev 2018-02-24 09:41:12 följande:

BIM -2 för mig. Har också haft mycket flytningar, mått illa lite smått, haft halsbränna flera kvällar i rad och även haft de 'vanliga' symptomen som molvärk och ömma bröst. Negativt test imorse :(

Tråkigt med negativt test, men de flesta plussar ju först efter bim :)
  • Mudcakemonster
    Längtande95 skrev 2018-02-24 14:19:55 följande:

Håller tummarna för dig! :)

Jag hade bim igår och testade negativt imorse :( Har ömma bröst som även har blivit större, kissar jämt, illamående till o från, mycket flytningar samt svag värk i magen... Har aldrig något av detta annars. Håller på att bli galen :( Livmoderhalstappen är även hård och helt stängd så ingen mens påväg :/ Fattar ingenting!

Spännande! Håller tummarna för dig också! Det är ju vanligt att plussa först efter bim så kanske plusset kommer ännu :)
  • FruBjörk
    Mudcakemonster skrev 2018-02-24 16:25:34 följande:

Tråkigt med negativt test, men de flesta plussar ju först efter bim :)

Ja jag får försöka hålla ut. Det är ju inte kört förrän mensen kommer i alla fall. Har du testat än? Om inte, när planerar du göra det?
  • Mudcakemonster
    FruBjörk skrev 2018-02-24 16:34:41 följande:

Ja jag får försöka hålla ut. Det är ju inte kört förrän mensen kommer i alla fall. Har du testat än? Om inte, när planerar du göra det?

Jag testade typ på bim-5 , alltså jättetidigt. Så nu skall jag vänta några dagar efter bim om inte mensen kommer :) känns konstigt i kroppen så jag hoppas verkligen att det blir ett plus denna gång. Men man har ju blivit besviken så många gånger. När skall du testa pånytt?