Inlägg från: Noname00 |Visa alla inlägg
  • Noname00

    Farmen 2018

    Deceree1 skrev 2018-02-21 19:15:32 följande:
    Men tänk att vuxna människor kan vara sådana?! Det är helt ofattbart för mig. Dom är ju utstuderat, planerat elaka. Alexandra är riktigt otäck. O värre verkar hon bli. Det vore fruktansvärt om hon skulle vinna allt. Katastrof.
    Katastrof för vem?
    Ja vuxna människor kan vara så, är lite förvånad över att du är förvånad sådant sker varje dag på arbetsplatser.
    Farmen är dock en dokusåpa där det ska vara drama och intriger, inte ett scoutläger eller Mandelmans gård.
  • Noname00
    Johannus skrev 2018-02-21 20:01:16 följande:
    Helt  klart finns det viktigare saker som polisen ska göra i dagens Sverige. Men det var ok av Kirisi att göra en anmälan?

    Förstår att du gillar det elaka gänget bättre än det som jobbar som t.ex Dee.
    Vart skrev jag att jag gillar det elaka gänget?
    Du pratar som om Dee vore någon altartavla i guld.
    Tycker du att Dee ska polisanmälas för djurplågeri?
  • Noname00
    Johannus skrev 2018-02-21 21:15:15 följande:
    I undertonen på ditt inlägg så lät det som att det elaka gänget får göra som dem vill för det är ju bara en dokusåpa.

    Nej Dee är inte en altartavla i guld för mig, men menar att ingen ska mobba någon i programmet. Om det är någon som jag vill ska vinna så är det Pawel eller Robert.

    Varför skulle Dee anmälas för djurplågeri?  Har inte sett henne vara hemsk mot djuren.
    Du såg inte hur hon bar kalkonen, samtidigt som hon ströp den runt halsen så den inte fick någon luft, otroligt skallskadat förstår att Gutta reagerade.
    Djur är inget man kastar runt även om dom ska slaktas,
  • Noname00
    Deceree1 skrev 2018-02-21 21:18:49 följande:
    O du! Som tror du vet allt! De arbetsplatser jag har varit på, har det inte varit så!! Jag har aldrig påstått att det ska vara som mandelmans men lite jävla respekt kan man ha! De handlar om att ta hand om en gård! Inte att tillfredsställa imbecilla individers nycker!!
    Ha ha, jag vet allt.
    Det är ju du som dikterar här inne, polisanmäla hit och dit.

    Spänn av Farmen är en lek allt är bandat alla har gått vidare med sina liv.
  • Noname00
    Deceree1 skrev 2018-02-21 21:31:47 följande:
    Men Gutta kunde gott o väl talat om hur man bär en kalkon. Han står o glor hela vägen hon bär o säger inget förrän hon kommer fram. Han skulle ha stoppat henne direkt och förklara hur man bär.
    Nej inte skylla på Gutta, hon skulle ha tänkt själv.
    Och andra hjälpa till förståss.
    Robert gjorde en bra insats i slakten.
  • Noname00
    moaguuun skrev 2018-02-21 21:48:35 följande:
    Fast mobbning är inget man bör bagatellisera. Det spelar ingen roll att det är filmat. De beter sig som idioter.
    Då kör alla med mobbning även Dee hon vill ju också ha ut folk.
  • Noname00
    moaguuun skrev 2018-02-21 21:43:50 följande:
    Det är svårt att veta hur man bör bära alla djur. Hon menade liksom inte att bära djuret på ett dåligt sätt.
    Ja det kanske är svårt att förstå att man inte ska lyfta å släpa i halsen.
  • Noname00
    Johannus skrev 2018-02-21 21:51:40 följande:
    Det var inget jag såg att Dee gjorde när det skulle slakta. Hörde heller inte att Gutta skulle ha höjt rösten, men kanske jag kollade bort från tv:n när detta skedde. En kalkon är stark och man måste hålla med bra grepp så den inte flyr om man vill ha mat på bordet.

    Undrar hur det andra hade betett sig om dem fångat kalkonen? Har du tänkt på det?
    Han sa till på skarpen, att han aldrig mer ville se det igen.
    Tack för infon om att en kalkon är stark och man måste hålla i, då var det rätt att att släpa i ena benet och andra handen runt halsen är det det du menar?

    Nej varför skulle jag göra det?
    Rätt ointressant för mig att sitta och göra en bedömning hur de andra kanske hade klarat av olika uppgifter.
    Robert och Stefan hade nog klarat det ganska bra om vi nu ska spekulera lite.
  • Noname00
    Deceree1 skrev 2018-02-21 22:04:08 följande:
    Har man aldrig haft stora fåglar kan man omöjligt veta hur man hanterar dom. Jag har många gånger sett hur folk försöker att lyfta ex höns på olika sätt. Joo, jag hävdar bestämt att Gutta ( om han nu är mån om djuren) skulle ha berättat för hela gruppen innan, hur man gör.
    Och en del annat.
  • Noname00
    Deceree1 skrev 2018-02-21 21:52:32 följande:
    Jag polisanmäla, har du inte läst vad jag skrivit?
    Det var jag som var emot anmälningar till skillnad från dig, du pratar ju om polisanmälan för mobbning m.m.

    Du postade 1 en skärmdump  med att Louise olson tvingades lämna farmen, ja och? det är gammal info, vad vill du säga med den?
Svar på tråden Farmen 2018