Inlägg från: Anonym (Hilda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hilda)

Vad tycker ni om att en 9-åring spelar GTA?

Men ni vet om att man kan knulla horor och våldta i spelet va? Skulle inte tro att det är lämpligt för en nioåring. Inte en artonåring heller för den delen. Det är helt sinnessjukt. Ska vi lära våra barn att dom i spel kan knulla och spöa upp horor??

• Anonym (Hilda)
    Anonym (Tea) skrev 2018-01-11 17:44:55 följande:

Mina ungar är vuxna idag och varken knullar, eller spöar, horor för att de spelade GTA.

Nä, men så hade inte GTA 5 kommit ut när dom va barn!!!
  • Anonym (Hilda)
    Anonym (...) skrev 2018-01-11 19:24:45 följande:

Mina ungar får spela, de är 7 och 8. Dock enbart när någon av oss vuxna övervakar och de får inte lov att göra vad som helst, vilket de vet. De får lov att sno bilar/motorcyklar och köra runt och utforska miljön. De får INTE lov att slå ner folk (förutom när de sliter ut någon ur en bil), gå in på strippklubbar eller ha ihjäl djur. Uppdrag som att t ex bärga bilar är ok. De gör ungefär samma saker som jag själv tycker är roligt med spelet.

Allt de där som de inte får hemma gör de ju hos kompisar, fattar ni inte det? Man kan inte öppna Pandornas ask mitt framför ögonen och sen låta den bara kolla litegrann. Då blir det ju destomer intressant, det fattar ju vem som helst
  • Anonym (Hilda)
    Anonym (Tea) skrev 2018-01-11 21:04:22 följande:

Ingen aning, när kom det?

Typ några år sedan
  • Anonym (Hilda)

Dessutom var nog de första inte så våldsamma. Dessutom blir spelen bättre och bättre i kvalitet så det är precis som en film. Ser en nioåring en våldtäkt så är jag helt säker på att han inte tänker - det är ju bara ett spel....

• Anonym (Hilda)

Men dom har kanske mobil? Finns massa på youtube. Tro inte att ni kan kontrollera allt de kollar på.

• Anonym (Hilda)
    Anonym (Nova) skrev 2018-01-12 02:57:31 följande:

Min lillebror på 6 år får spela GTA5 så länge jag eller min pappa är i rummet. Han har även fått spela South park-spelen som både innehåller väldigt grova scener och vulgärt språk. Han såg ett huvud explodera, var inne i en stripklubb och dödade satanistiska skogsdjur igår. Innan det slet han av sin "mamma" i spelets arm och dödade mutanter med rumpor på. Så eh, jag tycker inte GTA är någonting i jämförelse, och so far har han inte tyckt att något varit läskigt eller obehagligt. Han är medveten om att allt är på låtsas och att ingen får göra så i verkligheten. Andra skulle nog anse att våra föräldrar är världens sämst för att de låter honom spela 18-årsspel, men jag fick också göra det och jag har inte påverkats negativt av det. :)

Du kan omöjligt veta hur det påverkar hans hjärna. 6 år..... du är ju inte klok.
  • Anonym (Hilda)

Som sagt, alla vuxna som funderar på att låta barnen spela GTA 5, se klippen på youtube först!!!!!!! Innan ni bestämmer er!!

• Anonym (Hilda)

Det förbjudna är alltid roligare. Så har det ju alltid varit. Varför hålla sig till de snällare uppdragen om det finns annat som lockar mer. Ungarna har sett klipp på youtube så de vet vad det finns i spelet

Svar på tråden Vad tycker ni om att en 9-åring spelar GTA?