• Anonym (Orolig)

Barn kräks brunt trots tom mage

Har en treåring hemma som fått magsjuka. Får upp allt vi försöker ge, även vätskeersättning. Kräks o diarré. Nu har barnet kräkts brunt sist två-tre gångerna. Vad är det??

Tänker om det fortsätter åka in till akuten imorgon då jag är rädd att uttorkning är på g, då inget går in o allt kommer ut. Men det bruna, bör jag oroa mig för det??

• Svar på tråden Barn kräks brunt trots tom mage
  • Anonym (Sara)

Åk in på en gång. Barnet får ju inte i sig någonting. Hen behöver ju eventuellt läggas in med dropp. Vänta inte till i morgon!

• 8airam8

Kan ju vara ett litet kärl som brustit av allt kräkande. Ring 1177 och hör vad de säger. Mmer oroväckande att det lilla barnet inte får behålla någonting, det går snabbt att bli uttorkad.

The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • Anonym (Lia)

Du bör kontakta vården omgående och rådfråga.

• modsey

Brunt som i blod? Kan i så fall vara ett litet blodkärl som gått sönder

Annars ge Vätskeersättning en tesled var femte minut hela tiden han är vaken. Kissar han?

Försök oxå ge något stoppande. Som ex morotssoppa kokt på morotspure ( barnmatsburk)

• Anonym (Orolig)

Tack! Ringde 1177 o de tyckte vi skulle åka in. Så på väg till akuten nu

• Anonym (Orolig)

Akuten skickade hem oss. Eftersom det inte gått ett dygn än på magsjukan så får barnet torka ut hemma ett tag till.

• Anonym (Orolig)

Och det bruna kräkset avfärdade läkare som ofarligt (läkare som inte ens gick in i rummet utan en sköterska sprang emellan istället). Eftersom puls, hjärta, lungor såg bra ut och ingen feber så fick vi snällt åka hem. Dropp sätter de inte in så tidigt tydligen. Och spelar ingen roll att allt vi ger, även vätskeersättning, kommer upp. Varje liten tesked har kräkts upp är min bedömning.... Så nu är bara att se om nån vätska får stanna, och annars åka in igen när barnet blivit så illa däran att de inte kan annat än ta in på dropp ...

• Anonym (Orolig)
    Mrs Moneybags skrev 2018-01-11 21:22:09 följande:

Det är nog ett blodkärl som gått sönder. Har ni ringt sjukvårdsupplysningen?

Gör det.

Är det farligt? Eller vad innebär det?
Svar på tråden Barn kräks brunt trots tom mage