Soc: två referenser
Då får du fråga själv. Du har lika stor rätt som alla andra.
Nåja hoppas det löser sig :)
Då får du fråga själv. Du har lika stor rätt som alla andra.
Nåja hoppas det löser sig :)
Fast man FÅR ta en anhörig men självklart har det inte samma tyngd att mamsen säger att man är en skötsam ung man jämfört med att en arbetsgivare säger det.
Jag stöttar anonym soc. I detta! Jag har vid något tillfälle använt föräldrar. Det är ju långt ifrån optimalt men ibland finns ju inget annat att ta till. Jag har dock aldrig fått påbackning så det ska vara ok. Man väger ju in mycket annat också i yttrandet.
Hon hade fel .
Historik/kännedom typ lobbar, din berättelse, eventuella provresultat typ så. Det var ett tag sedan sist så jag minns inte alla frågor ordagrant. Man kollar tex på vad du gjort för att förändra ditt liv. Man bedömer ju om du är lämplig att ha körkort.
Fast du kan helt ignorera det hon säger och lämna de referenser du vill eller inga alls om du känner för det. Det är trots allt helt frivilligt för dig att delta i utredningen. Hon måste ändå genomföra den och skicka in till transportstyrelsen med den information som finns tillgänglig.
Ja självklart påverkar det bedömningen, men det finns inget som helst obligatoriskt i denna utredning. Helt frivilligt att delta.
Körd och körd... baserat på det lilla jag vet från tråden har du inte riktigt lyckats övertyga mig om att du är riktigt redo än. Om det exempelvis är din första lob så visst... sen lämnar du väl prover på typ vc för att visa på nykterhet? Klarar du dem är det ju ett tecken på att den bild jag fått inte stämmer. Missförstå mig rätt, jag är inte alls dömande mot dig. Jag försöker bara vara saklig och tänka framåt. När jag säger att jag tänker att du kan vara i behov av stöd från soc så är det för att jag tror att det på sikt kan vara en väg för dig tillbaka till ett körkort.
Anonym (soc) nog erbjuder väl ni liksom vi stöd när någon lobbas? Tycker det är märkligt att du inte erbjuds det ts
22 år och lobbad 7 ggr. Tja då är ditt körkort nog rätt rökt. Det handlar inte bara om att man inte kört onykter utan även om att man för att vata lämplig för körkort ska ha ett gott omdöme rent generellt, vilket man uppenbarligen kan ifrågasätta med så många lobbar i bagaget. Helt ärligt kan du skippa hela klrkirtsutrednkbdb just nu för det är ändå kört. Jobba på att vara lob-fri nåt åt först så kan du glra utredningen sedan istället när du har bättre odds.
Handläggningsfråga. Allt måste handläggas och utredas enligt gängse gång.
Så du menar att alla normala 21-åringar har blvivit LOB:ade? Och dessutom sju gånger? Eftersom du är så genomsnittlig, menar jag.
Jag känner en hel del personer som har druckit en hel del i sina dar,. Men ingen av dem har blivit LOB:ad.
Jag tror att du måste INSE att du har alkoholproblem innan du kan göra något åt det. Är man så ung som du, och har blivit LOB:ad så många gånger, så super man INTE normalt.
Som medtrafikant hoppas jag inte du får körkort förrän du gjort någonting åt ditt okontrollerade alkohol(miss)bruk.
Se nu går jag HEM alltså INGS problem
Liksom ett möte hos "soc" är ju rätt ........ja inget som kreti och pleti är vana vid. Det är en miljö och omständighet som rör .....vissa. Det handlar då om ekonomiska trångmål eller PROBLEM öht. Kan man mörka det? Vem vill man lura? Förtjänar den personen att bli lurad?
Ska du bli packad ikväll också?
Men du har ju inte kontroll eftersom du blivit LOBad så många ggr?
Jag har även kontroll på det sätt att jag inte gör olagliga saker bara för att jag har druckit, t.ex. kör rattfull. Det har jag ju bevisat nu efter allt festande kan man tycka.
Man blir inte lobbad för att man är full. Man blir lobbad för att man är så full att polisen bedömer att man förlorat förmågan att ta vara på sig själv. Då har man knappast kontroll. Lob är inget straff utan en skyddsåtgärd för att nån behöver det skyddet.