• Anonym (mmm)

Sambons vuxna barn vill inte dela hushållssysslor!

ohoj vilken trist situation och mest är det pappans fel! ta båda till familjerätten och prata med dem där

• Anonym (mmm)

be pappan läsa svaren i tråden? 

• Anonym (mmm)
    Saltkorn skrev 2018-01-14 09:23:19 följande:
    Jag hör dig!

När min dotter bodde hemma var det annat som gällde. Hon hade krav och regler att följa. Hon skulle minsann göra rätt för sig. Sambon kunde frysa ut henne om hon gjorde andra saker. När hon inte hade jobb, sa han inte ens hej. Hon började skolan Komvux, var det inte tillräckligt. Hon tycker inte om att festa och dricka alkohol. Då fick hon höra att hon var inte social eller normal ungdom. Det var hennes val att komma härifrån, hon orkade inte med detta tjat på henne. Givetvis behövde hans son inte ha samma krav. Man får inte säga ett ord om hans familj. Trots det så ska han vräka på med skit om min familj.
    Då får du bara påminna honom om det. Lite märkligt kan jag ändå tycka att ni inte tog den diskussionen då, eller försökte ni? Vet pappan om att din dotter flyttade pga detta? Sen var hon väl tillräckligt gammal för att flytta också. 

Även om man ibland kan bli lite blind när det gäller den egna avkomman måste väl pappan förstå att det var problem när killens kompis bara stod ut med honom i 2 veckor?  Ta även upp den grejen, koppla till läget nu och hans ålder, framtid osv. 
Svar på tråden Sambons vuxna barn vill inte dela hushållssysslor!