Bästa kreditkortet?
"Oros-moment" när vuxna människor börjar tro att kredit-kort är på något sätt en smart lösning för sig.
Men visst, jag kommer nog inte nå fram till någon av er ändå som är så övertygade av sina plus-poäng så kör på.
"Oros-moment" när vuxna människor börjar tro att kredit-kort är på något sätt en smart lösning för sig.
Men visst, jag kommer nog inte nå fram till någon av er ändå som är så övertygade av sina plus-poäng så kör på.
Att ursäkta en högre konsumtions-nivå för några färgade plast-kort "fördelar"?
Eehhh näää.
Cash is king
Du tror att merparten agerar så?
Pröva casha en första klass över atlanten, det är så man ska göra.
Ni med de där korten klarar inte lägga ut en engångsutgift på 26.000:-, det är det som är grejen.
Kan ni inte avbetala något så strandar ni ekonomin och kör på grund.
Statistiskt sett har folk med kreditkort en sämre ekonomin än de som inte har det.
Många blir vilseledda av hittepå-poäng, tror alltid(för pragmatiskt) att kortet är utvägen.
Nej, jag blir aldrig överraskad av att se såna som ni i lyxfällan när poängen är slut, ekonomin är slut därmed
Självbedrägeri är inte alls så ovanligt men lycka till med plastisarna absolut.
Och med normal konsumtion menar jag att kortet används till alla transaktioner. Mat, bensin, kläder, möbler, t o m räkningar ibland.
Jag använde mitt kreditkort till att betala allting varje månad, det enda det kostade mig var 25kr per månad.
Om jag kunde betala månadsavgiften lån ränta och amortering på kortet så skulle jag göra det med om det var poängrundande.
Det går utmärkt då det egentligen bara är att ta ut pengar och sätta in dem på kontot.
Nej då folk med kreditkort är inte alls överrepresenterade som "skuldsatta"
Jag kanske gillar min höga häst.
jobbade
(tid, tidigare)
Joe har läst samma sak här att folk med högre inkomst ändå hamnar i trasslet.
Det fattar jag inte hur man kan göra men ändå så händer det.
Att ni ändå i denna tråd hävdar fördelar med kreditkort är underhållande.
I början med poäng "kan" det vara fördelar, den nedriga baksidan(högre risk för insolvens) är det ingen som vill prata om tills den människan själv sitter där en dag efter för lång "poäng-jakt"
Men mycket nöje för att komma en extra gång till solen via poängen som exklusiva Mallorca:P
Jag skulle inte ta emot en resa om det innebar att jag så behövde, som ni gör sälja mig själv till kredit-bolagen.
Somliga som jag vandrar vidare i friheten medan andra går åt det motsatta hållet...
funkar bara i USA, där mycket av ens privatekonomi består av ett såkallt "creditscore".
Så är det inte här i Sverige. Vi tittar på inkomst och nuvarande skulder, därav en kreditupplysning.
De enda fördelarna du kan ha, är att bygga bonus eller flygpoäng om du har ett sådant kort.