• Megafon

Råd

Dottern sov över hos sin bästa kompis den igår till idag. När jag kom för att hämta henne ville hon till skillnad mot i vanliga fall åka hem -direkt-.

Så fort vi satt oss i bilen berättade hon att hennes kompis igår efter att hon sommat, hade tagit min dotterns hand innanför sina trosor och gnidit sig mot den. Hon hade sedan stoppat handen innanför min dotter trosor och ?gnuggat?

Min dotter berättade att hon vaknat men visste inte vad hon skulle göra så hon låg bara tyst och låtsades sova.

Jag reagerade väl inte helt bra när hon berättade detta. Jag var lugn när jag pratade henne men sa att det var oacceptabelt och att om de varit vuxna och kompisen gjort såhär så hade det varit olagligt och kunde leda till fängelse. Kanske inte det bästa att säga men ja...

Min dotter fick mig att svära på att inte brättade det för någon, inte ens för hennes pappa.

Kände dock ändå att jag behövde prata med honom och berättade vad som hänt och han tycker inte att jag ska prata med kompisens mamma och att jag inte birde sagt att det var olagligt osv sov. ?Barn är barn osv?

Jag vet att barn experimenterar och de måste de få göra men hur ska jag hantera det som hänt?

Min dotter sa att om det händer igen så ska hon säga STOP!

Nu har hon dock bett mig ringa kompisens mamma och berätta vad som hänt och jag vet inte vad jag ska göra. Jag hade velat vet om mon dotter gjort såhär mot någon. Vad säger ni? Hjälp!

Min dotter och hennes kompis är 10år

• Svar på tråden Råd
  • Ina82

Som du säger så barn är barn. Men vi vuxna hjälper dem inom andra områden också med gränssättning. Det behöver ju inte blåsas upp. Men föräldrarna till kompisen behöver få reda på så att de kan diskutera med sin dotter om att man inte får göra så.

Svar på tråden Råd