Kan man komma över någon man träffar varje dag? HJÄLP!
Hej. Jag och min pojkvän gjorde slut förra veckan och såklart är man inne i den värsta fasen. Kan inte äta, inte sova, har sån ångest att det gör ont i exakt hela kroppen och har svårt att andas, blir lätt svimfärdig osv. Ett rent helvette.
Men vi jobbar på samma kontor. Såklart så kom vi överens om att (när vi bestämde oss för att bli ett par) vi skulle klara av att göra slut när vi jobbar på samma ställe. Självklart är det lättare sagt än gjort när man är så förälskad.
Tror ni att det går att komma över någon som man träffar i princip varje dag? Jag vill ju så gärna träffa honom för jag älskar fortfarande honom fast jag vet att det inte är bra. Men nu har vi ju som inget val direkt och det finns garanterat människor som klarat detta galant förut.
Vad tror ni? Ska man prata med varandra om det, låtsas som ingenting eller vad gör man? Jag tänker att man kan ta ett snack när man mår bättre igen och gå igenom vad man vill att den andra personen ska göra för att man ska kunna gå vidare så snabbt som möjligt.
Kom gärna med erfarenheter och tips eller tankar. Att läsa vad andra har gått igenom eller tänker om sånt här får ångesten i bröstet att bli lite mildare tycker jag. Kan tillägga att vi inte är ovänner.
Tack på förhand för alla svar <3