Barnen gråter
Sitter här och gråter efter att barnen har kommit. Barnens pappa och jag skiljde oss för ett par år sedan. Jag lever med en ny sambo och vi har fått en dotter som nu är två månader. Det har varit lite upp och ner på vägen. Sonen på 9 år och dottern på 7 år tyckte det var jobbigt i början. De tycker om min nya sambo men i början tyckte de att han var här för mycket. De ville sova i min säng och vi fick kämpa för att få det att fungera. Förra veckan sa sonen att han tycker om min sambo och båda barnen är väldigt glada över sin lillasyster. Nu har barnens pappa träffat en ny tjej. Jag är jätteglad att barnen gillar henne och jag hoppas att jag kommer att få träffa henne någon gång. De pratar om henne hela tiden. De två senaste gångerna de kommit hit har de gråtit och längtat till pappa. Såklart att det är bra att de har det bra där men det är jobbigt att ta emot två barn som gråter och som bara säger att de saknar pappa och hans nya hela tiden. Det känns ju inte som att de vill vara här. De är här lite mer pga deras pappas jobb och att han ber om hjälp emellanåt och så blev det mer nu eftersom de skulle fira nyår med oss och för att sonen fyller år så de skulle fira hans födelsedag både där och här. När vi skulle gå och sova ikväll slog dottern mig för att hon ville vara hos pappa. Jag sa att hon får gå dit, att jag inte tvingar henne att vara här för det är som att det är mitt fel att de inte får vara hos sin pappa. Jag ställer upp mycket på barnen. Skjutsar dem på träningar, låter dem leka med kompisar nästan varje dag, lyssnar på deras önskemål och har kanske varit för snäll ibland och vridit ut och in på mig själv för att de ska få det bra. Det gör så ont att de inte vill vara här. Jag har ställt upp och låtit dem komma när deras pappa önskat eftersom jag tänkte att de skulle känna att de alltid är välkomna hit men istället är de arga och gråter för att de måste vara här. Sambon säger att det är nyhetens behag hos pappa med nya tjejen men det gör ändå ont. Dessutom lovade pappan barnen att det bara skulle vara de tre så det är lite överraskande att barnen bara accepterar att dela pappan med hans nya så direkt.