• Ebo88

Gravid kort efter kejsarsnitt

Mawall skrev 2018-01-14 20:48:25 följande:

Ni som blivit gravida kort efter kejsarsnittt, (0-6månader efter) hur gick det? Hur länge rekommenderade er läkare/barnmorska er att vänta? Födde ni andra barnet med snitt eller vaginalt?

Jag har inte blivit gravid igen sen mitt k.snitt men 3.5 vecka efter snittet så frågade jag min läkare när man kan bli gravid igen och hon svarade "närsom". Då hade hon precis undersökt mig.
  • Ebo88
    Mawall skrev 2018-01-16 10:17:48 följande:

Tack för svar. Kommer ju fråga Min läkare på efterkontrollen, men alla Verksr säga olika..

Ja jag har också hört mig för. Man har ju hört allt från "när som helst" till "2år". Min läkare sa att hon aldrig hört att man ska vänta så länge, så det är ju skönt men du gör helt rätt i att fråga :)
  • Ebo88
    Mawall skrev 2018-01-16 12:41:31 följande:

Ja.. man borde ju vänta säkert för stt kroppen ska få läka. Vi förlorade vår son 3 veckor efter födsel, ( 1 månad sen) och vi längtar såklart efter ett syskon..därför känns det jättejobbigt om man måste vänta över 6 månader.

Åh jag beklagar !! :( Förstår din smärta och längtan, vi förlorade vår första son i november. Jag födde honom 3.5 månad för tidigt. Efter 10 dagar somnade han in. Känner samma längtan som du gör efter ett syskon
Svar på tråden Gravid kort efter kejsarsnitt