• USA?

Vul

Isavanna1 skrev 2018-01-15 18:08:02 följande:

Ingen som har en solskenshistoria med ett positivt besked? Jag googlar och googlar och läser och läser och jag blir inte klok... I vissa fall så är det just ma men i många fall så visar det sig att allt är hur bra som helst. Jag vill så gärna hoppas.

Jag var på vul och de mätte ett foster motsvarande v 6+4 (vilket jag enligt tabell tror borde vara 5 mm). De kunde inte säga med säkerhet att det fanns hjärtaktivitet men de såg ett flimmer. En vecka senare mättes fostret till 13 mm och tydliga hjärtslag. Nu skriver du att ditt foster mättes till 6 mm men det är så oerhört svårt att mäta så smått så en felmärkning på en mm kan nog lätt hända. Har även läst att när man bett flera olika läkare mäta samma graviditet så har de mätt olika...
  • USA?
    Isavanna1 skrev 2018-01-16 13:06:10 följande:

Hur kände ni er? Positiva till att det skulle gå bra? Negativa? Ledsna? Gravida?

Jag kände inga symtom alls under väntan på nästa vul. Såhär i efterhand vet jag att det berodde på stressen, mitt hcg var jättehögt. Jag var inställd på att allt var kört, kan fortfarande känna så. Nu har jag många symtom men känner så ändå. Försvar kanske?

När har du tid för nästa kontroll? De ville inte kolla hcg om det stiger enl förväntan? Håller tummarna att allt ser bra ut!
Svar på tråden Vul