Lisa-anmäld (jobbar inom Landstinget??)
Är det någon som jobbar inom vården som vet vad en Lisa-anmälan innebär? Har jätteångest nu då en sköterska gjort en Lisa-anmälan då jag som är sekreterare råkade göra fel när jag skickade en remiss. Försöker googla på vad en sån där anmälan innebär men hittar det ingenstans. Tänk om jag får sparken??
Felet med remissen innebar inget lidande för patienten och ingen extra väntetid för jag upptäckte felet och kunde ställa om så remissvaret kom till rätt person som man ska göra, och jag ringde till Cosmic och bad om hjälp med att få bort remissen från sköterskans signeringslista. För någon som inte är sekreterare är det svårt att förstå vad det är för fel men jag måste ha sluntit på tangenterna så fel vårdkontakt valdes i rulllistan.
Någon som blivit Lisa-anmäld och vad får det för konsekvenser? Det viktigaste är ju givetvis alltid patientsäkerheten, men jag är ju förstås också livrädd att förlora jobbet för det här. Jag skriver ungefär 2000 diktat i månaden och har jobbat här i flera år och så händer detta :'(