• Anonym (Nja)

Lisa-anmäld (jobbar inom Landstinget??)

Lisa är väl ett system där man anmäler fel och brister, arbetsskador och tillbud osv. Tror det mest handlar om att göra arbetsmiljön säkrare och se till att fel inte händer igen, inte att det handlar om att straffa enskild individ (även om det kan bli så om det handlar om en avsiktlig handlingen eller grov oförsiktighet).

• Anonym (Nja)
    Anonym (Ångest) skrev 2018-01-16 09:59:05 följande:

Tack för svaret. Undrar hur "allvarligt" det är att få ett sånt tillbud på sig? Fast det beror kanske på hur allvarligt felet är. På landstingets hemsida tolkade jag det som att de tar upp sådana där avvikelser på möten med ledningen osv. Det känns ju inte så bra.... Usch, sitter på mitt kontor nu och vågar inte ens gå på toa av rädsla för att stöta på den där sköterskan :( lite barnsligt, men ändå. Önskar att hon bara hade gått till mig istället, fast det är ju iofs en fråga om kvalitetssäkring.

Jag tror inte att det handlar så mycket om att DU begick ett misstag, utan mer om att se till att såna misstag inte kan hända i framtiden. Jag tror inte att du har nått att vara orolig över.
Svar på tråden Lisa-anmäld (jobbar inom Landstinget??)