Inlägg från: Anonym (Inte okej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte okej)

Låna ut pengar till pojkvännen

Fast om du hela tiden måste låna ut pengar till honom så får ju han det bättre och du sämre? Säg att du nu måste fokusera på ditt eget sparande. Vad hade han gjort utan dig och dina pengar? Han får väl försöka skära ner på sina egna utgifter. Slippa all "lyx".

Skit i om det är obekvämt att prata om. Ekonomi är ju trots allt en viktig del i framtiden. Tycker du ska tänka på dig själv. Det är inte egoistiskt. Lånar man pengar har man ju inte råd att köpa det man nu tänkt.

• Anonym (Inte okej)
    Anonym (Vad) skrev 2018-01-16 22:26:05 följande:

Aha okej, nej jag är ju inte det... men jag är väl för snäll, han får ju mig att få dåligt samvete då han säger saker som att han inte vill låna av mig längre, att jag bara gnäller om att få mina pengar och att han säger att han blir tvungen att göra si o så då... (eftersom det inte finns pengar). Så då ger jag väl med mig :(

Fast vadå eftersom att "det finns pengar"?! Ja DU har pengarna. Han har inte. Du har inget som helst ansvar för varken honom eller hans unge. Han utnyttjar dig och ger dig dåligt samvete för då vet han att du lånar ut.

Såg också att du skrivit nåt om att han försökt bjuda in sig till att bo i din lägenhet. Skulle verkligen dra öronen åt mig då. Du vet väl också att om ni flyttar ihop sen separerar så är det mest troligt att han får din lägenhet sen då han behöver den mer pga att han har barn. Och låter ju mer på honom som att han vill flytta ihop bara för att få det billigare, och inte utav kärlek.
  • Anonym (Inte okej)

TS; Låt honom flytta in hos sina föräldrar då? Du ska ju inte behöva ta honom "bara för att". Och då kommer det troligen bli så att du får betala ännu mer och lite till. Eller så får han hitta ett billigare boende. Om han jobbar heltid så förstår jag inte hur han kan ha så dåligt med pengar trots rättegångskostnader?! Har han massa andra lån? Och han jobbar heltid skriver du. Måste ju ha riktigt dålig lön i så fall. Han får byta jobb! Och kan du verkligen se en seriös framtid mellan er då han knappt kan försörja sig idag? Har han inget sparande alls?! Han kanske har bara att han själv är för "snål" för att ta av det till hans mat osv. Vet folk som blivit lurade på det sättet.

Och

• Anonym (Inte okej)
    Anonym (Vad) skrev 2018-01-17 14:05:13 följande:

Jag har varit osäker på mina känslor nästan hela förhållandet. Jag tycker om honom, men ibland känns det som att jag slösar tid av någon anledning. Som att jag vill göra något som jag inte vet vad är. Men så ibland tänker jag framåt och tänker att han är en bra person. MEN, vi bråkar jätte mycket nu. Vi vill inte bråka men vi kommer inte ifrån det. Tjafs och onödigheter... jag vet också att han mår dåligt över alla han problem han har...

och ja, han skulle få det betydligt lättare genom att bo med mig. Men det är något som gör mig osäker, jag vill vara själv och vara med honom? Men bara för att hjälpa honom hade jag kunnat gå med att han bor här men tänker jag på mig själv så vet jag inte ifall jag mått bättre. Så jag vet väl varken ut eller in får man väl dra som slutsats....

OM ni skulle bli sambos. Så tänk över detta noga och skriv samboavtal!!!

Annars får han rätt till din lägenhet vid en separation då han har barn!!!!
Svar på tråden Låna ut pengar till pojkvännen