Inlägg från: Anonym (mmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mmm)

Låna ut pengar till pojkvännen

Tycker han låter som en snyltare, ärligt talat.
    En sak om han är tacksam för att du stöttar men om han blir sur och tycker att DU är snål som inte vill bidra, nej, då blir det svårt att fortsätta tillsammans. 

Det är aldrig bra att känna sig skyldig penar så säkert därför han reagerar men samtidigt måste han väl fatta att du håller räkningen? Det är ju han som borde göra det. Kan det vara så att han mentalt ser på det som att du gett pengarna och inte lånat ut? 

Fråga hur han hade tänkt om det var du som lånade pengar av honom varje månad? Att du aldrig betalade tillbaka, att du inte ville prata om det men blev sur om han frågar efter sina pengar? Han måste försöka se det ur ditt perspektiv. Ni bor ju inte ens ihop. 

• Anonym (mmm)

Du får väl helt enkelt säga att du inga pengar har att låna ut nästa månad? Lägg undan det du har på ett sparkonto som du inte ens tänker röra själv, typ

• Anonym (mmm)

TS, om du vill skulle du kanske kunna efterskänka det han är skyldig nu men säga att: "Nu blir det förändring här. Ny start -inga mer lån. Du behöver hitta ett sätt så att du klarar dig utan mig som buffert. Hur skulle det tex fungera om du var singel?"

Att han antyder att du borde säga att han ska bo hos dig, det ska man ju bara göra om man verkligen vill flytta ihop med någon. Det är klart man sänker sina kostnader när man bara har en hyra men du ska ju inte gå med på något sånt om du inte är hundra säker på att det är en bra ide. 
    Han skulle kunnat säga "jag älskar dig och vill inte vara utan dig en sekund! Saknar dig alltid, kan vi inte flytta ihop?" (istället för att gnälligt antyda och ge dig dåligt samvete) 

• Anonym (mmm)
    Anonym (Vad) skrev 2018-01-17 12:31:08 följande:
    Han skär verkligen ner på allt... han har det jätte tufft just nu. Så tufft att jag en gång fick handla mat till honom och hans barn så att han skulle ha något att ge barnet då han hade pappa helg... han köper inget, snarare säljer. Han betalar bara sina utgifter. Och mat och bensin.
    Om han inte har råd ge barnet mat får väl barnet vara hos sin mamma. Och om det är så tufft och han verkligen gör allt, ja då måste han hitta andra vägar; söka socialbidrag tex. Har han inga sparade pengar och inga tillgångar säger de väl till slut ja? 
  • Anonym (mmm)
    Anonym (Vad) skrev 2018-01-17 19:43:04 följande:
    Jag är väl rädd för att det var hand jag ändå ville ha. Jag vet att han tar bort all kontakt om det blir slut. Jag tycker ju ändå om att umgås med honom. Men det är så svårt ibland, jag har börjat bli riktigt less då vi bråkar. Nuförtiden orkar jag knappt en sekund då vi börjar bråka, som att jag ger upp bara...
    om det är meningen att det ska vara ni två, så kommer ni hitta tillbaka till varann senare. Just nu rekommenderar jag dig dock att ta ett break från honom 
Svar på tråden Låna ut pengar till pojkvännen