Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Låna ut pengar till pojkvännen

Anonym (Vad) skrev 2018-01-16 22:07:06 följande:
    Allt det du skriver låter vettigt och som en plan. Ska se om något går men en del är redan testat. T.ex. att underhållet är beräknat och det blir inte mindre. Bostadsbidrag fick han inte heller... Att fråga sina föräldrar vågar han inte för att hans pappa nästan alltid klankar på honom. Och hans mamma är dessutom arbetslös... Så han har väl inte så många val egentligen... känner mig nästan dum som skriver här då han har det svårt... dum för att jag bara vill ha mina pengar fastän jag ofta har råd att låna ut..,
    JAg har inte läst allt, men lånar han bara mer och mer av dig hela tiden lär han ju sig inget heller. Det är ju inte ditt fel om han inte kan hålla i sina pengar eller att han har barn han inte kan betala för. Eller att hans föräldrar klagar och är arbetslösa. Killen är väl vuxen? Jag tycker att du kan berätta hur du känner och ledsen ja det kanske han blir men det blir ju du med? 
  • Anonym (Anonym)

Oavsett om han betalar tillbaka eller inte är ju inte ts automatiskt skyldig att försörja honom för det? Är ni gifta? Jag lever med sambo och han har extremt svårt att hålla i sina pengar trots att han jobbar osv och jag studerar o ibland blir han sur för att jag inte kan/vill betala hans räkningar, även om jag nu skulle kunna det så vad har jag för anledning att göra det? Han har aldrig hjälpt mig när jag behövt ta hunden till veterinären och liknande.

Svar på tråden Låna ut pengar till pojkvännen