Inlägg från: Anonym (Madde) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Madde)

Låna ut pengar till pojkvännen

Han betalar alltid tillbaka säger du ju så jag förstår inte vad som är så jobbigt med att skjuta till lite. Vore skillnad om han sket i att betala tillbaka pengarna, då hade jag förstått dig...

• Anonym (Madde)
    Anonym (Sol och vårare?) skrev 2018-01-16 23:50:44 följande:
    Kanske för att man inte vill känna sig som en bankomat till sin partner. Och att man inte vill höra att man inte är ett team när man inte vill låna ut pengar.
    Tycker det är riktigt futtigt att inte bara låna ut, såvida man själv har nog förstås.

Skillnad om det handlar om en bekant man inte står nära, men ens partner...
  • Anonym (Madde)
    Anonym (Sol och vårare?) skrev 2018-01-16 23:50:44 följande:
    Kanske för att man inte vill känna sig som en bankomat till sin partner. Och att man inte vill höra att man inte är ett team när man inte vill låna ut pengar.
    Ditt nick är sol och vårare, men den här killen lånar typ en femhundring i månaden och betalar alltid tillbaka.. Så jag tror inte han är en sol och vårare..
  • Anonym (Madde)
    Anonym (Sol och vårare?) skrev 2018-01-17 00:04:11 följande:
    Det blir ju bara en ond cirkel om ts ska låna ut varje månad. Måste han betala tillbaka 1000kr som han sedan måste låna igen blir det en never ending story.. Jag tycker absolut att man kan låna ut till sin partner vid enstaka kriser men när det sker konstant behöver han lösa situationen, hur ska han annars göra om TS inte längre vill vara hans bankomat.
    Ja precis men vad gör det i det stora hela? Det är en sån världslig sak. Pengar ut - pengar in.

Vägrar TS låna ut så får han väl gå till en vän istället.
  • Anonym (Madde)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-01-17 00:06:14 följande:
    JAg har inte läst allt, men lånar han bara mer och mer av dig hela tiden lär han ju sig inget heller. Det är ju inte ditt fel om han inte kan hålla i sina pengar eller att han har barn han inte kan betala för. Eller att hans föräldrar klagar och är arbetslösa. Killen är väl vuxen? Jag tycker att du kan berätta hur du känner och ledsen ja det kanske han blir men det blir ju du med? 
    Jag tror du har tolkat fel med att han lånar "mer och mer hela tiden". Som jag förstod det han har det knapert innan löning varje månad, och behöver låna lite då, tills han får lön. Och TS skriver att han alltid betalar tillbaka. 
Svar på tråden Låna ut pengar till pojkvännen