Inlägg från: fornminne |Visa alla inlägg
  • fornminne

Låna ut pengar till pojkvännen

Ledsen ts, men detta är ingen bra kille. Han utnyttjar dig. Han ger dig dåligt samvete för att du ska ge honom pengar, trots att du inte har det så fett själv. Om ni fortsätter tillsammans kommer du att få fortsätta försörja honom, för du kommer inte att kunna säga nej när han sitter på pottkanten. Gör slut och träffa nån bättre, som respekterar dig och inte ser dig som en bankomat. Visst bör man hjälpa varandra i ett förhållande, men till en viss gräns.

• fornminne
    Anonym (Vad) skrev 2018-01-17 12:26:57 följande:
    Antingen det, flytta ihop med mig, eller så flyttar han hem till föräldrarna. Och då känns det ju som att jag måste ta honom(menar inte så hemskt som det låter :) ) istället för att han ska vara tvungen att bo hos föräldrarna

Men alltså, VILL du vara med den här killen? Tycker du att det är värt alla uppoffringar? För flyttar han in hos dig, lär det bli du som åker på att försörja honom... Ännu mer än nu. Du måste liksom välja. Antingen börja säga NEJ och eventuellt bryta relationen. Eller ha det som du ha det. Kanske inte låna ut eller ge bort lika mycket, men då stå ut med hans sura miner. För han lär inte lägga av så länge han har det tufft samt vet att du har pengar över...
  • fornminne
    Anonym (Vad) skrev 2018-01-17 14:05:13 följande:
    Jag har varit osäker på mina känslor nästan hela förhållandet. Jag tycker om honom, men ibland känns det som att jag slösar tid av någon anledning. Som att jag vill göra något som jag inte vet vad är. Men så ibland tänker jag framåt och tänker att han är en bra person. MEN, vi bråkar jätte mycket nu. Vi vill inte bråka men vi kommer inte ifrån det. Tjafs och onödigheter... jag vet också att han mår dåligt över alla han problem han har...
    och ja, han skulle få det betydligt lättare genom att bo med mig. Men det är något som gör mig osäker, jag vill vara själv och vara med honom? Men bara för att hjälpa honom hade jag kunnat gå med att han bor här men tänker jag på mig själv så vet jag inte ifall jag mått bättre. Så jag vet väl varken ut eller in får man väl dra som slutsats....
    Ja, du slösar din tid om du inte ens älskar honom och han behandlar dig som han gör.

Ett sunt förhållande handlar om att ge och ta, inte bara ge.

Jag förstår att han har det jobbigt, men det är inte ditt ansvar att lösa.
Svar på tråden Låna ut pengar till pojkvännen