Inlägg från: Sylvestra |Visa alla inlägg
  • Sylvestra

Låna ut pengar till pojkvännen

Anonym (Vad) skrev 2018-01-17 09:01:19 följande:
    Ja, han får mig att få dåligt samvete ifall jag inte kan låna. Vet inte om det är hans mening men, t.ex. han utövar en sport (ingen dyr) och jag har aldrig behövt betala för den förut, men nu vill han gå på tävling och det kostar. Så jag sade vilka pengar jag har kvar att klara mig på (förutom sparandet som jag inte vill använda). Då sade han ?jaa... inte kan jag åka på någon tävling då.? Vet inte hur ni tolkar det men då får man ju dåligt samvete för att jag ju faktiskt vill han ska åka på denna tävling han sett framemot...

eller en annan mening han sagt, ?inte har du ju direkt bjudit in mig att bo hos dig? (mycket mindre hyra alltså). = dåligt samvete. 

När det gäller tävlingen hade jag lugnt sagt något i stil med: "Nej, det verkar inte som o du har råd att åka och tävla denna månad"

Har ni diskuterat att bli sambos pga att ni älskar varandra, trivs tillsammans och vill bo ihop eller är det så att frågan dyker upp bara för att han ska få lägre utgifter? Här är det en enorm skillnad på de två alternativen.

Min uppfattning från vad jag läst här är att han verkar manipulativ.
Svar på tråden Låna ut pengar till pojkvännen