Behålla eller abort?
Hej.
Igår fick vi veta att jag var gravid. Vi har under våra 6 år tillsammans kört avbrutet men det sista har vi pratat mer o mer om att bli gravida men lite längre fram. Därför kom det som en chock men samtidigt inte när jag plussade.
Nu vet vi/jag inte hur vi skall göra.
Jag vill ju gärna behålla det då jag vill ha barn, men inte nu.
Vi har totalrenoverat ett hus i ett år som vi för en månad sedan flyttade in i. Båda är utmattade efter det och vi behöver landa. Dessutom är huset inte färdigt. Vi har inte hunnit bygga upp någon ny ekonomi efter renoveringen.
Jag tycker det är så jobbigt för jag är en sån som person som planerar och just nu behöver jag verkligen bara få vila o ta det lugnt. Kan inte koncentrera mig på att vara gravid liksom.
Jag har läst lite om abort. Men tydligen så kan det bli svårare att bli gravid efter en abort? Någon som vet mer om det?
Jag skall ringa barnmorskan och få mer råd därifrån.
Min man blev förvånad att jag ville göra abort så antar han precis som mig vill behålla men samtidigt känner vi båda att läget inte är det bästa just nu för någon av oss.
Sedan är ju det något man aldrig kan planera såklart men vet inte. Kanske bara är i chock o nästa vecka så vill jag behålla.
Skulle gärna vilja ha lite råd