Inlägg från: Stårschan |Visa alla inlägg
  • Stårschan

Behålla eller abort?

I nio fall av tio brukar jag (åtminstone vilja) råda till abort i sådana här trådar, meni ditt fall tycker jag att det är uppenbart att du bör behålla.

-Du har ett fast förhållande sedan tillräckligt lång tid tillbaka för att ni ska kunna känna varandra utan och innan.
    -Ni har ett hus att bo i
    -Ni har renoverat utan att separera

Vad hade du tänkt att livet skulle gå ut på härifrån om inte att skaffa barn? Du har nio månader på dig att landa i att du ska bli mamma. Det behöver inte vara färdigrenoverat, och hur mycket buffert behöver ni egentligen? Om ni varit dinkiesar i sex år tillsammans så gissar jag att ni redan har bil och möbler och sånt man behöver. En bebis är inte särskilt dyr i drift och behöver inte mycket, så ni hinner nog skaffa en bra buffert innan det börjar bli dags att köpa cyklar och vinterkängor och åkband på Gröna Lund.

Nej, dina invändningar tyder mest på att du är ett kontrollfreak som helst vill kunna bestämma vilket kön det ska bli, vilket datum barnet ska födas och vilket väder det ska vara när du åker hem från BB. Låt livet leda dig lite den här gången.

Svar på tråden Behålla eller abort?