• rocking

Jerringpriset

Fast att förbund och föreningar skulle ha påverkat röstningen tror jag är långsökt...

Är medlem i tre föreningar (lokalklubbar kopplade till två olika förbund) och jag har inte fått ett enda mejl. Att skylla på det ganska märkligt. Är du säker på att inte simklubbar/förbund uppmanat till att rösta?

Ridsporten är stor i Sverige med aktiva i alla åldrar, så att det blir många röster är inte konstigt. Men jag säger inte att den där simmerskan förtjänar det mindre...

• rocking
    andgustav skrev 2018-01-17 19:56:20 följande:

Frågan är om ridning och golf är så fysiskt ansträngande. Golfen vet jag var en societetssport för i tiden. Numera är det en folksport men inte fysisk krävande när man kör golfbil.

Friskvårdsmassage är också avdragsgillt, men knappast fysiskt krävande. Har varit på halvlulligt yogapass som var avdragsgillt, låg minst halva passet på en madrass med plingande klockor. Inte heller så fysiskt krävande.

Har sett folk på gym som mest går långsamt på ett band, inte heller så fysiskt krävande..

Tror hela systemet behöver ses över i så fall, för det är mycket som är mindre krävande än ridning som är godkänt.
Svar på tråden Jerringpriset