• Darimna

Varför försöka ragga på främlingar på skype, fb mm?

Vad fan vill folk? 

Varför är det så många som bara skriver till någon de inte känner hundra gånger fast man inte svarar och om man sedan svarar för att fråga vad den vill kommer det en massa påstridiga saker som "Vill du se en bild på mig?". "Får jag visa mig i web cam för dig?". osv..

Typ nej, jag bara undrade vem du är och varför du skriver till mig och hur i hela helvete du hamnade på min kontaktlista på Skype! Jag kan inte minnas att jag lagt till någon jag inte känner.

Händer det här alla eller är det bara jag?

Vilka ÄR dessa människor och gör de så här mot tusentals olika främlingar tills de får napp eller vad är grejen? De flesta måste ju ändå avvisa dem?

Det finns ju mängder av dejtingsajter och andra forum som är speciellt anpassade för de som söker sexuella kontakter eller relationer, varför ge sig på random främlingar?

Jag är över 30, lever med min man och mina barn och är absolut inte intresserad. Folk säger "Bara blocka dem och strunta i det" Och visst, men jag blir uppriktigt nyfiken. Vad tänker de, vad tror de ska hända och varför gör de detta?

Det är ibland killar, men många gånger unga tjejer. Som ibland bara skriver och ställer frågor, ibland visar upp utmanande bilder på sig själva eller ber att få streama web cam till mig. Fast jag inte ens har någon bild på mig själv som de kan se. Och inte sagt något för att uppmuntra dem. En sa att hon bara var 14 år.  

• Svar på tråden Varför försöka ragga på främlingar på skype, fb mm?
  • sextiotalist

Jag undrar detsamma, mest på facebook, numera tar jag bort vänförfrågan (efter jag gjort misstaget att fråga vem det var) direkt.
    På Skype har jag också råkat ut för det, ett par efterhängsna varelser som skrev och skrev (också misstaget att vara för artig, inte igen).

Tja, ensamma män som inte vet hur man beter sig kanske?

• CitronTulo

De förfrågningar från tjejer jag fått verkar vara botar (stavas det så?), alltså inte på "riktigt". Men händer att jag får förfrågningar på FB från killar jag inte känner.. en del skriver bara lite skit och så frågar jag om vi känner varandra? Då brukar jag få något svar i stil med, näää men du såg så fin ut, kunde inte låta bli att skriva.. Och vissa är mer rakt på typ "dig skulle jag vilja köra kuken i"..

Man undrar ju om det någonsin fungerar??

Svar på tråden Varför försöka ragga på främlingar på skype, fb mm?