• Anonym (Ng)

Lång historia kort, okej att läsa sin partners sms?

Min mobil hade gått sönder och hade beställt en ny, insåg på morgonen att jag var tvungen att ha en mobil för att ta emot sms aviseringen som behövs för att hämta ut paketet så letade reda på mitt partners gamla mobil för att kunna få aviseringen. När jag går in på sms får jag syn på ett namn på en tjej som han har sagt till mig att han inte känner utan bara vet vem det är. Så ja dum som jag är kunde jag inte låta bli att läsa. Och jag ångrar mig. Han har flörtat och skrivit att hon är världens sötaste, att de måste ses och att han önskar hon vore hos honom så han kunde krama och så på henne. Och jag kollade datumet, det är skrivit under vårat förhållande. Precis när vi fick reda på att vi skulle ha barn typ.

Vet att jag skrivit jätte rörigt men hoppas det är förståeligt ändå. Tillsaken hör väl också att jag vet att han legat med en annan under tiden vi dejtade, innan vi blev officiella liksom. Och har även hört att han flörtat med massa andra men har inte trott på det FÖRENS nu. Vad ska jag göra? Vad ska jag säga? Har flyttat och lämnat allt för honom är så sårad.

• Svar på tråden Lång historia kort, okej att läsa sin partners sms?
  • Anonym (Ng)

Har lite ångest över att jag ens läst. Men samtidigt inte, så himla kluven :(

• Lena

Det är inte okej att snoka du borde inte ha läst deras meddelanden utan fråga när du såg namnet

• Anonym (Madde)

Svårt. Om ert förhållande är bra i dagsläget så känns det väl inte som en bra ide att konfrontera med de här gamla SMS:en nu. Vad ska det kunna leda till för något gott. Han kommer säkert bara bli arg och vända det till att du är boven som läst hans SMS. Jag tycker du ska försöka glömma att du såg det där. Frågan är om han håller på med liknande grejer fortfarande.

• Anonym (K)

Även om det du gjorde kanske inte var 100% okej så har du ju ändå nu upptäckt att han gjort något mycket värre! Jag hade inte kunnat ?glömma? det och leva som om ingenting hänt. Dels skulle jag i dina skor velat höra hans förklaring/version av det hela och dels hade jag ju varit orolig att han fortsatt eller kommer att fortsätta sin otrohet. För det är vad det är i mina ögon.

• Anonym (ace)

Det är inte OK att läsa sin partners sms eller andra konversationer utan deras tillåtelse.

Sedan är det inte OK att partnern flörtat med någon annan heller.

• Anonym (Han kommer fortsätta...)

Du har tyvärr haft oturen att bli ihop med en otrogen typ. Du har hört det ryktats att ha flörtar med massa andra, nu har du fått det bekräftat att han dessutom har kapaciteten att vara otrogen. För det där sms:et han skickade var ju inget annat än ett försök till otrohet. Att hon kanske inte svarade upp på det gör ju ingen skillnad - hade hon gjort det, så hade han ju helt klart gått och haft en affär med henne....

Såna där män förändras tyvärr inte. (Vet, för Jag har varit med en som betedde sig likadant). Så bryt medans du orkar. Efter den sjätte otrohetsaffären är man bra mkt mer nedbruten än efter den första eller andra, det kan jag garantera dig.... Han kommer inte att sluta. (Tro inte på vad han säger, för när såna här blir påkomna, så lovar de bara guld och gröna skogar för att de får panik, inget annat).

Det du gjorde med att kolla i hans telefon var en droppe i havet jämfört med vilken skit han har gjort mot dig (och kommer fortsätta göra....). Lycka till med att lämna. Eller stanna och bit ihop nästa gång, när han börjar "jobba över" mycket etc. Ditt val....

• Anonym (Eva)

Snokar man andras mobiler finns risk att veta om otrohet och annat,som man vill inte veta.Samtidigt slipper man leva i lögn .Svårt,men TS kille hade inte respekt.Bättre vara ensam än med nån som ligger runt.

• 8airam8

Tog du telefonen olovandes? Hade han gömt undan den? Då hade jag ställt till ett jävla liv om varför han gömmer telefonen och vad fan det är han gömmer mer än den och så vidare.

Fick du lov att låna den? För i så fall var det ju så att de där sms:en från tjejen vars kontakt du redan tidigare har ifrågasatt, de låg där. Och du är inte mer än människa, så du läste.

The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • smulpaj01

Har ni barn nu så blir det ju svårare att lämna kanske?
    Men jag hade dragit direkt!

• Anonym (eee)

Rent generellt är det väl inte ok att tjuvläsa någon annans sms men samtidigt tycker jag det var bra att du fick denna information. Det handlar om en stor lögn och det verkar ju inte vara det enda han gjort. Jag hade inte velat leva med en sådan person utan tyckt det var bra att infon kom fram. På vilket sätt den kom fram spelar ingen roll när det handlar om ens fortsatta liv tillsammans eller inte! Då kan man inte vara fånig och säga "men du får inte läsa andras sms"

Han är uppenbarligen en person som inte går att lita på och som flörtar hit och dit och kanske tom är otrogen. 

• Anonym (Snoken)

Om du frågar, skulle du få kolla i hans nuvarande telefon?

Snokar själv i min sambos telefon utan dåligt samvete. Han har raggat på andra och nekade samt dolde sin mobil på olika sätt. Misstanken föddes och fick det bekräftat. Efter mycket ilska tårar mm beslutade vi oss för att fortsätta men tilliten är inte där än.

Konfrontera honom. Och se hur ärlig han är.

• Anonym (Jepp)

Ja i ditt fall var det det. Det är ok om man har en misstanke eller ser nåt mystiskt som när du lånade telefonen och upptäckte det.

• Cinnamon2

Det kanske inte är okej att läsa sms utan att fråga, men det är ett bra mycket mindre "brott" att vara osäker och nyfiken än att vara otrogen och flirta med andra! (Att det var ett namn du kände igen o.s.v. tycker jag klart räknas som nån slags förmildrande omständigheter dessutom.)

Vi har inga hemligheter från varandra på mobilen men finns ingen anledning att rota i onödan. Det kan ju kännas privat ändå, ungefär som att gå på toaletten: inte hemligt vad man gör där, men inte vill jag att min pojkvän tittar på, för det.

Tycker också att man frågar i första hand... Men igen, att snoka i telefon är ändå mycket, mycket mindre fel. Man får ju dock tänka på hur samvetet skulle må, ifall man inte hade hittat nåt. Att man går runt och misstänker nån och så finns inte grund för det. Men i ditt fall var det ju inte så!

• Anonym (wipe av telefonen?)

Alltså, är det bara jag som gör en fabriksåterställning av en telefon när jag byter? Inte för att jag har några hemligheter men för att det blir så mycket enklare när man behöver låna ut en telefon till någon.

I ditt fall TS så är det absolut ok att läsa det som kommit upp tycker jag under förutsättning att ni var överens om att du skulle använda den tills du får din nya. Hade du gått in i hans nuvarande telefon hade jag sett det som fel.

• Zarch

Nej man ska såklart inte gå in och snoka i sin partners mobil men i det här fallet så spelar det ju banne mig ingen roll. Han lånade ut telefonen till dig så då fick du ju den serverad, bara ett naivt spån hade inte gått in och läst det där.

Förstår inte vad du sitter och nojar över, nu har du fått bekräftat att karlhelvetet är ett svin.

Att du sitter och har dåligt samvete över att du tjuvläst handlar antagligen om att du vill hitta ursäkter till att gå tillbaks. Tycker inte att du ska göra det, män som bedrar sina gravida kvinnor är paria.

• Zarch
    Lena skrev 2018-01-17 19:27:55 följande:

Det är inte okej att snoka du borde inte ha läst deras meddelanden utan fråga när du såg namnet

Du är den notoriskt otrogna mannens våta dröm.
  • Anonym (Jepp)
    Zarch skrev 2018-01-19 10:44:35 följande:

Du är den notoriskt otrogna mannens våta dröm.

Exakt. Eller den notoriskt otrogna kvinnan. Hon går också helt bananas av bara tanken på partners som läser sms när dom har en dålig magkänsla.
Svar på tråden Lång historia kort, okej att läsa sin partners sms?