Anonym (Undrar) skrev 2018-01-17 21:58:38 följande:
Vi har varit på flera samarbetssamtal där pappan är helt öppen med att hans enda anledning till schemabyte är att det ska passa hans nya. Han är också helt öppen med att det är överordnat framför att ha mer tid med barnet. Pappan har också nekat fler samarbetssamtal med mera med mera. Allt det här kan jag förstås styrka. Liksom att jag bjudit in och bjudit in till samarbete men att han inte vill. Mail med mera.
Ser inte vad en utredning skulle kunna tillföra mer än att det tar tid och kostar pengar. För att inte tala om att barnet absolut inte vill vara delaktig i detta.
Finns inte en chans i världen att någon skulle kunna påvisa att jag inte i övrigt vill samarbeta. Det enda jag inte vill är att vara delaktig i en utredning som handlar om att pappan nu använder rättsystemet för att försöka kontrollera mig.
ja men nu har ni hamnat där. De flesta hade nog hittat en lösning istället för att lägga tid och pengar på en process och det är ju det man försöker göra på familjerätten, men vägrar någon part att acceptera ett förslag så hamnar det till slut i rätten. Vad säger din advokat om saken?
En utredning i ert fall kanske dessutom går fort, om det bara handlar om datum?