Osynkade barnfria helger
Hej
Jag träffade en underbar kvinna i mars förra året där vi båda har barn varannan vecka. Jag har barnen fredag till fredag och hon har sina barn måndag till måndag. Vi har försökt på respektive håll att byta så att vi får synkade barnfria helger (och barnhelger för den delen). Vi har tyvärr inte lyckats med detta än.
Vi båda har mycket starka känslor för varandra, men hon har svårt att acceptera att vi i vår relation inte har mer vuxentid tillsammans. Mina föräldrar har erbjudit sig att ta mina barn en helg i månaden så vi kan få vuxentid. Hennes föräldrar bor på annan ort. För mig är relationen så pass viktig att jag kan tänka mig att kompromissa bort tid med mina egna barn för att bygga vår relation starkare.
Vi har nu kommit till ett stadie där vi båda är överens om att vi borde ta ett uppehåll i relationen, en sk paus. Under 2 veckor kommer vi inte ha någon kontakt, vilket för mig är rena tortyren, men jag inser att det är nödvändigt eftersom hon är helt blockerad av det faktum att vi har osynkade helger.
Min fråga till er här på forumet är: Har ni några erfarenheter av lyckade och inte så lyckade relationer där båda har barn och helgerna är osynkade?
Jag har så oerhört svårt att acceptera att detta är ett sånt stort problem - håller ni med?