Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (anonym)

Otrohet

Min sambo har haft en affär på jobbet med en kollega, när jag fick reda på det genom att råka se deras konversation när jag lånade hennes telefon för att göra ett samtal så var konversationen uppe där jag såg naken bilder på henne som gjorde att jag läste igenom den. När jag konfronterade henne så sa hon att det var exakt det jag trodde att det var. Frågorna från min sida började utan att komma till ett slut jag kände mig som man gör när man får reda på något sånt. 
    Hon sa att dem inte hade haft sex men att hon skulle träffa honom den dagen för att avslut det hela, jag valde att tro på det och så gick hon för att göra det men det visade sig vara en lögn då hon hade sex med honom den dagen, det vet jag för att jag såg det senare på kommande sms. När jag konfronterar igen så säger hon att hon mår otroligt dåligt och att det skulle aldrig hända igen och att hon ångrade sig otroligt mycket. Vi kom överens att vi skulle försöka lösa det och bli starkare igen. Efter några dagar ser jag att dom fortfarande skriver och att det är inte som hon säger att det är. Vi hart två små barn som gör att jag inte vill kasta in handduken  och kämpar för att kunna lita på henne då jag älskar henne otroligt mycket och vill att vi ska förbli tillsammans inte enbart för barnen skull.

När jag frågar henne vad hon behöver för att relationen ska bli bra, så får jag till svar att hon behöver tid för att hitta sig själv som samtidigt kommer leda till att hon hittar tillbaka till oss. Jag försöker men oron och känslan att hon ljuger för mig är otroligt stark, jag har förslagit att vi ska söka hjälp i form av parterapi och det var hon villig att gå på dock vill hon att vi ska försöka lösa det tillsammans först. 

Saker går upp o ner varje dag men min känsla att det pågår något fortfarande försvinner inte. Vad kan jag göra för att komma förbi detta då jag testar allt jag kan komma på men det funkar inte. Detta har börjat påverka min vardag och jag vet inte hur jag ska tackla detta. 

När jag konfronterar henne och frågar varför så säger hon att det var på grund av att jag inte såg henne och att hon kände sig ensam nått som hon även i samma sekund säger har förändrats innan jag fick reda på otroheten.

Jag har inte velat prata om detta med familj eller vänner för att jag vill inte att dom ska se henne för misstaget hon gjort utan för den personen som hon alltid varit. Med detta säger jag inte att vara otrogen är Okej men alla gör misstag i livet på ett sätt eller ett annat.

• Svar på tråden Otrohet
  • Anonym (Struktur)

Vet inte direkt vad dina frågeställningar är men det du bör göra är givetvis att sortera dina tankar och få lite struktur.

1. Du kommer på att din sambo har skickat nakenbilder till en annan man. Det skulle nog många klassa som en form av otrohet (me included). Strike 1

2. Du konfronterar henne med detta. Hon medger att så är fallet.

3. Hon säger att hon skall avsluta.

4. Istället för att avsluta så går hon för en full-monty och har sex med den andra mannen. Strike 2 (hon ljuger om avslutet och hon tar det ytterligare ett steg).

5. Du konfronterar nu detta faktum. Hon erkänner. Känner ånger etc. Ni är överens på något sätt att ni ska lösa det.

6. Du ser att hon fortsätter ha kontakt med den andra mannen via "text". Strike 3!

Detta bör du ha som din struktur i allt detta. Tips? Tja, själv är jag en fan av att försöka rädda ett förhållande, speciellt när det finns barn i familjen. Men det kommer ju kräva en hel del samtal Er emellan och det kommer säkerligen ta tid och det gäller att gå till botten med all skit (eftersom skit tenderar att flyta upp till ytan - om inte nu, så om X tid).

Samtidigt är jag också en fan av "Three strikes and your out!"...

your call...

• Anonym (naiv)
    Anonym (anonym) skrev 2018-01-18 13:19:51 följande:

Min sambo har haft en affär på jobbet med en kollega, när jag fick reda på det genom att råka se deras konversation när jag lånade hennes telefon för att göra ett samtal så var konversationen uppe där jag såg naken bilder på henne som gjorde att jag läste igenom den. När jag konfronterade henne så sa hon att det var exakt det jag trodde att det var. Frågorna från min sida började utan att komma till ett slut jag kände mig som man gör när man får reda på något sånt. 
    Hon sa att dem inte hade haft sex men att hon skulle träffa honom den dagen för att avslut det hela, jag valde att tro på det och så gick hon för att göra det men det visade sig vara en lögn då hon hade sex med honom den dagen, det vet jag för att jag såg det senare på kommande sms. När jag konfronterar igen så säger hon att hon mår otroligt dåligt och att det skulle aldrig hända igen och att hon ångrade sig otroligt mycket. Vi kom överens att vi skulle försöka lösa det och bli starkare igen. Efter några dagar ser jag att dom fortfarande skriver och att det är inte som hon säger att det är. Vi hart två små barn som gör att jag inte vill kasta in handduken  och kämpar för att kunna lita på henne då jag älskar henne otroligt mycket och vill att vi ska förbli tillsammans inte enbart för barnen skull.

När jag frågar henne vad hon behöver för att relationen ska bli bra, så får jag till svar att hon behöver tid för att hitta sig själv som samtidigt kommer leda till att hon hittar tillbaka till oss. Jag försöker men oron och känslan att hon ljuger för mig är otroligt stark, jag har förslagit att vi ska söka hjälp i form av parterapi och det var hon villig att gå på dock vill hon att vi ska försöka lösa det tillsammans först. 

Saker går upp o ner varje dag men min känsla att det pågår något fortfarande försvinner inte. Vad kan jag göra för att komma förbi detta då jag testar allt jag kan komma på men det funkar inte. Detta har börjat påverka min vardag och jag vet inte hur jag ska tackla detta. 

När jag konfronterar henne och frågar varför så säger hon att det var på grund av att jag inte såg henne och att hon kände sig ensam nått som hon även i samma sekund säger har förändrats innan jag fick reda på otroheten.

Jag har inte velat prata om detta med familj eller vänner för att jag vill inte att dom ska se henne för misstaget hon gjort utan för den personen som hon alltid varit. Med detta säger jag inte att vara otrogen är Okej men alla gör misstag i livet på ett sätt eller ett annat.

Välkommen i klubben! Jag tror de flesta av oss som blivit bedragna någon gång har liknande erfarenheter och varit ungefär lika naiva som du är nu.

Du verkar inte riktigt ha insett att hon inte är så ärlig som du trodde hon var. Du anar det eftersom hon var otrogen men det har inte riktigt sjunkit in hela vägen. till exempel tror du fortfarande på att det hon säger är sant.....FEL. En person som går bakom ryggen på sin partner, ljuger och bedrar är inte ärlig, kan hon göra så så kan hon absolut ljuga dig rakt i ansiktet. Faktum är att det är precis vad de allra flesta gör.

Sätt dig i hennes situation. Du har haft det lite kul bakom ryggen på din partner, du vet precis vad som står på spel men det skiter du i för du är säker på att han aldrig kommer få reda på det. Olyckligtvis får han reda på det ändå. och då står du där helt plötsligt helt jävla oförberedd för du trodde ju aldrig att du skulle bli påkommen. Och helt plötsligt är allt du satte på spel verklighet, fan du kan ju förlora din partner och mista halva tiden med dina barn, på riktigt !!!! ... eller... så kan du ju alltid ljuga lite... fan om du lyckas få honom att tro att det inte var så illa som det verkligen var så kanske han förlåter allt och då kommer du kanske lindrigt undan, vem vet du kanske till och kan fortsätta träffa den andra när allt lugna sig och då är det ju bra om din partner vet så lite som möjligt.

vad gör du? Ljuger eller är ärlig?...de allra flesta ljuger ögonen av sig.

Ta inte illa upp men sluta vara så naiv TS, hon kommer säga precis det hon tror ökar hennes chanser att komma så lindrigt undan som det bara går och hon kommer inte dra sig för att försöka lägga skulden på vad som helst som pekar på någon annan än henne, förhållandet och sin partner brukar vara poppis att lägga skulden på. Tjänar hon på att ljuga så kommer hon garanterat ljuga. Den personen du trodde hon var existerar inte, hon är inte den du trodde hon var och det är bäst att du inser det. Se henne som en bekant och bedöm henne lika objektivt som en sådan, gå efter vad hon gör inte vad hon säger.

Varför springer du omkring och skyddar henne från familjen? Sluta upp med det. Hon visste vad som stod på spel och nu får HON ta konsekvenserna för det. Du ska inte agera krockkudde åt henne så hon slipper ta smällarna för sina val. Ja alla gör misstag men alla sätter inte sin familj och sina barns trygghet på spel, hon gjorde det. Sluta hitta på ursäkter åt henne och minimera hennes handlingar, du jobbar bara mot dig själv. Så länge hon vet att du kommer skydda henne trotts att hon ljuger för dig så kommer hon fortsätta med det.
  • Imhere

Tar det du VET ggr det på ca 100

Så har du den egentliga kvoten av lögner tyvärr!

LÄMNA HELT

Det är det ända sättet att få tillbax din fru

Sålänge du köper hennes ljug spelar hon ut dig o tro sig ha koll på allt

Flytta och outa henne för familj och vänner!

Hon kommer inte att sluts

• Anonym (Lola)
    w123 skrev 2018-01-18 14:40:16 följande:

Glöm inte:
    http://www.dn.se/arkiv/insidan/jag-kan-inte-komma-over-att-min-man-har-varit/

Otroheten handlar sällan om den som blir bedragen utan mest om den som är otrogen, om hens grad av mognad när det gäller att ta eget ansvar för sina känslor och behov, ärlighet?? Problemet är att den som är otrogen lägger skulden på den andra för att kunna hantera sina egna skuldkänslor. 

Länken är kapad, det ska vara ett "otrogen" på slutet. Men det spelar ingen roll för det är en låst artikel, har du lust att kopiera in den här? 
  • Anonym (A)
    Imhere skrev 2018-01-18 18:39:27 följande:
    Tar det du VET ggr det på ca 100
    Så har du den egentliga kvoten av lögner tyvärr!
    LÄMNA HELT
    Det är det ända sättet att få tillbax din fru
    Sålänge du köper hennes ljug spelar hon ut dig o tro sig ha koll på allt
    Flytta och outa henne för familj och vänner!
    Hon kommer inte att sluts
    Håller med
  • Anonym (Kim)

Vet att det inte är lätt att bara lämna som alla skriver. Gå på din magkänsla!

• Anonym (A)
    Anonym (Kim) skrev 2018-01-19 17:03:20 följande:
    Vet att det inte är lätt att bara lämna som alla skriver. Gå på din magkänsla!
    Just så.
Svar på tråden Otrohet