Konstant onda sammandragningar från v 26,nån mer?
Ni som vid tidigare graviditeter haft mycket onda sammandragningar tidigt (från ca v 25), hur gick det för er? Blev tappen påverkad? Kom bebis för tidigt? Och hur började det för er?
-För mig börja de förra veckan med en stor blödning, sedan dess har jag haft konstanta onda sammandragningar.
De tar en paus några h om dagen för att sedan vara igång igen.
Har även en konstant molande ?mensvärk? som gör väldigt ont emellanåt. Tappen visade i lördags på påverkan, blev inlagd och de trodde bebis skulle komma, men dagen efter hade den återhämtat sig litegrann (????????) så fick åka hem och blev ombedd att ?ta det lugnt?
Idag på kontrollen hade den hållt sig sedan sist, hallelulja!! ????
Läkaren sa bara att jag säkert kommer få ha det såhär resten av graviditeten, och säkert åka på xx antal kontroller till då de vill jag ska åka upp om värkarna blir värre och /eller inte ger sig.
Ska man ha det såhär med värk och sammandragningar utan att man ens rör på sig? Är det normalt? Någon mer??
Nu menar jag inte att klaga då jag är evigt tacksam att jag ens kunde bli gravid men detta känns inte som det ?borde vara?.
Är lite orolig för hur det kommer bli, såklart kan man inte veta men tycker det är intressant att höra andras historier med liknande problem ??