• Sphynxey

    Matguide för barn?

    Hej alla!

    Jag undrar om någon har nåt tips om var man kan hitta matguider med förslag på veckomenyer för barn. Jag har hittat en bra sida här: dok.slso.sll.se/CES/FHG/Mat/Informationsmaterial/Matguiden/Pojkar/Veckodag-pojk-9,3MJ.pdf men den har ju bara mat för en enda dag ? jag skulle vilja hitta nån sida som har samma sak fast för en hel vecka, och gärna med tillhörande recept också. Finns det någon här inne som känner till nåt liknande?

    Tack på förhand!
    /S

  • Svar på tråden Matguide för barn?
  • TheDarkLord

    Man kan ju konstatera att den som skrev det där lider av kraftig fetträdsla från 70-talet...seriöst margarin?

  • Tow2Mater

     


    Hmm, 7-8 kikärtsbollar till middag och inget annat, och sen inget mer efter det? Min pojke skulle 'svälta ihjäl' på den där menyn.

  • cosinus
    Tow2Mater skrev 2018-01-19 18:03:57 följande:

     


    Hmm, 7-8 kikärtsbollar till middag och inget annat, och sen inget mer efter det? Min pojke skulle 'svälta ihjäl' på den där menyn.


    Det fanns en sida två :) Man fick klyftpotatis, tzatziki och lite annat till middag och även kvällsmat.
  • Sphynxey
    Tow2Mater skrev 2018-01-19 18:03:57 följande:

     


    Hmm, 7-8 kikärtsbollar till middag och inget annat, och sen inget mer efter det? Min pojke skulle 'svälta ihjäl' på den där menyn.


    Uh... va? Vad menar du? Eller ? ah, missade du påföljande sida? Flört Vad gäller länken du refererade till i ett senare meddelande: den funkar inte ? kan du ha tappat en bit av den? Alla sidor är välkomna ? även de som bara är för en dag! Får jag ihop tillräckligt många så blir det ju en vecka Skrattande
  • Sphynxey
    TheDarkLord skrev 2018-01-19 17:44:57 följande:

    Man kan ju konstatera att den som skrev det där lider av kraftig fetträdsla från 70-talet...seriöst margarin?


    Okej ? är det fel proportioner mellan fett, kolhydrater och proteiner? Har du tips på nån sida som är bättre?
Svar på tråden Matguide för barn?