• Xxvanessa

Missfall på gång och jag är rädd..

Hej, natten till torsdag fick jag otroliga smärtor i magen pågick hela natten. Kom lite blod på morgonen och lite under dagen. Samma sak natten till idag, men på morgonen va smärtorna så enorma så ja imte ens kunde gå rakt.. Har varit till gyn o vi tänkte att jag ska avvakta tills måndag. Ifall det är missfall på gång.. Jag har läst lite om missfall och att de kan komma ut i en stor klump eller små åt gången. Är så jävla rädd o att smärtan ska bli enorm då.. jag vet inte vad jag ska ta mig till, ligger bara i sängen o vill att detta ska vara över det är första gången ja har missfall o känner ingen som haft de heller. Grinar, skrattar o är irriterad samtidigt. Känner någon igen och vet på ett ungefär hur detta kommer att sluta?

• Svar på tråden Missfall på gång och jag är rädd..
  • Mickelickan

Hur långt gången är du? Jag har haft 4 missfall. Det längsta jag gått är 8 veckor, men då hade fostret varit dött långt innan...

• mockingbird

Att själva "klumpen/klumparna" kommer ut gör ju inte ont. Alltså i underlivet. Men smärtorna runtomkring är ju svårt att säga. Det är så individuellt.

Hade MF i v. 5 kanske och då hade jag fruktansvärt ont i höger sida av buken i en dag. Dagen efter blödde jag ut det med endast kraftigare mensvärk. Har haft MF i v12 och kommer inte ihåg smärtan desto mer, så länge sen, men har för mig att det var inte så himla farligt smärtsamt.

• Mickelickan
    Xxvanessa skrev 2018-01-19 22:14:39 följande:

Är i vecka 7.. Beklagar dina missfall, va dom jobbiga att gå igenom?

Som sagt väldigt individuellt hur missfallen känns. Första gången blödde jag ca 9 dagar, hade ont i kanske 2-3 dagar. Sen har jag haft 2 missfall som inte varit värre än en vanlig mens, jag brukar dock ha väldigt kraftig mensvärk... sista gången hade jag så pass ont att jag fick åka in akut. Jag störtblödde och de konstaterade att allt kommit ut. Men då hade jag extremt ont just den kvällen, sen blev det bättre.

Självklart jobbigt att gå igenom missfall, men man klarar det! Värktabletter och en varm vetekudde på magen hjälpte mig, och att få sova!

Nu har jag äntligen en liten knodd som ligger och sparkar i magen som kommer ut i början på mars.

Hoppas det går bra för dig!
Svar på tråden Missfall på gång och jag är rädd..