• alesig

Vilken stol efter babyskydd?

Vad ska man ha för bilbarnstol efter babyskyddet? Vilket märke rekommenderar ni? Hur länge kan de ha stol nummer 2? Totalt går barnet igenom 3 st stolar om jag förstått det rätt? Babyskydd, stol nummer 2 och så en tredje? Isåfall finns det two in one stol? Alltså att bilbarnstol nummer 2 och 3 finns kombinerat i en bilbarnstol? Har tvillingar och det är mina första barn så jag skulle uppskatta om jag fick seriösa och snälla kommentarer då jag är helt bortkommen i denna jungel med stolar. Och nej, som läget är nu så har vi ingen möjlighet att åka nästan 20 mil enkel väg till närmsta affär som säljer bilbarnstolar med våra tjejer så vi kommer tyvärr måsta beställa via nätet. Sorgligt men sant!

• Svar på tråden Vilken stol efter babyskydd?
  • alesig
    Carambolan skrev 2018-01-20 00:42:42 följande:

Axkid minikid har vi till fyraåringen. Funkar toppen tycker jag! Stol nummer tre behöver bara vara en bälteskudde och de kostar inte så mycket så tumma inte på kvaliteten i stol nr två för att få nån slags allt-i-ett-lösning, ni ska ändå ha tvåan många år bakåtvänt först.

Tack snälla för svar :) Läste på om axkid minikid och Besafe iziplus som verkar vara bland dom hetaste stolarna just nu. Axkid har inte så man kan fälla ner stolen i olika lägen under färd. Hur upplever du det? Är det något du saknat på axkid att du enkelt kan fälla ner den till tex mer vilande läge under färden? :)
  • alesig
    solros68 skrev 2018-01-20 04:57:14 följande:

Har du Facebook, rekommenderar jag starkt att gå med gruppen "Bilbarnstolar", finns mycket kunskap att få där. Och man kan ställa massa frågor.

Men annars är så rekommenderar jag inte att köpa 2 in 1 stolar!! Är stolen urvuxen bakåtvänd?, så är den urvuxen framåtvänd! Minikid är en väldigt bra stol som räcker hela den bakåtvända perioden.

Tack snälla för svar :) Läste på om axkid minikid och Besafe iziplus som verkar vara bland dom hetaste stolarna just nu. Axkid har inte så man kan fälla ner stolen i olika lägen under färd. Hur upplever du det? Är det något du saknat på axkid att du enkelt kan fälla ner den till tex mer vilande läge under färden? :) om du nu har en axkid minikid stol ;)
  • alesig
    Anonym (Besafe) skrev 2018-01-20 08:23:04 följande:

Rekommenderar besafe iziplus. Om ni har hyfsat stor bil alternativt inga fler barn. Vi har den till våra tvillingar plus ett syskon. Toppenstol! Läs gärna på om plustest på deras hemsida. Viktigt att de är Plusgodkända för min del =testade i verklig fart etc.

Tack snälla gör svar! Om man har en Audi a4 passar denna stol tror du då? ;)
Svar på tråden Vilken stol efter babyskydd?